som lungan, eller mindre bilforum, där brukar de va billigt pga "kompispris", kolla även tradera o ebay.. på blocket kan man fynda som fan ibland.. gäller o leta efter rätt saker!
Tänkte köpa nytt billjud till bilen. Det jag vill att det ska bestå av är 2 stycken basar helst 12" med slutsteg som orkar driva basarna.
Max priset ligger på 2000:- eller 2500:- inkl. frakt
2000:-/st eller är det 2000:- totalt för basar och steg?
2500:- inkl. frakt med slutsteg och bas/basar
Blir inte mycke till basar och steg. behålla dem du har och spara mer pengar till bättre saker längre fram, eller så köper du ett annat steg till de basar du har idag. Bygg även om lådan "rätt" så ska du se att det kommer bli bättre.
2000:-/st eller är det 2000:- totalt för basar och steg?
2500:- inkl. frakt med slutsteg och bas/basar
Blir inte mycke till basar och steg. behålla dem du har och spara mer pengar till bättre saker längre fram, eller så köper du ett annat steg till de basar du har idag. Bygg även om lådan "rätt" så ska du se att det kommer bli bättre.
Då kanske man ska satsa på det. Men isåfall, vad är bra basar med slutsteg? Skulle vilja ha ett mål att försöka nå..
www.totalljud.se säger jag bara, as bra grejer för pengarna.
Kanske går att diskutera..
Ska man köpa saker så är det lika bra att köpa saker av bättre kvalité och mera kända märken som folk verkligen testat (då imon tävling). Vist kan det kosta endel, men i längden blir det billigare.. Samma sak som att planera sitt bygge, en väldigt viktig del i det hela om man vill hålla nere kostnaden.
Vad är målet med ditt bygge? Spela högt (dB), ska det vara HiFi,rocka sa*an och vara praty..?
www.totalljud.se säger jag bara, as bra grejer för pengarna.
Kanske går att diskutera..
Ska man köpa saker så är det lika bra att köpa saker av bättre kvalité och mera kända märken som folk verkligen testat (då imon tävling). Vist kan det kosta endel, men i längden blir det billigare.. Samma sak som att planera sitt bygge, en väldigt viktig del i det hela om man vill hålla nere kostnaden.
Vad är målet med ditt bygge? Spela högt (dB), ska det vara HiFi,rocka sa*an och vara praty..?
Helst ska det ju vara en blandning av höga dB och rocka sa*an och mycket party
Saker du kan kolla på är tex. Ground Zero, Kicker,Impact, Carpower, RE, Mutant..detta är väl det som skulle kunna funka till det du verkar vara ute efter. Finns säkert andra märken oxå, men det är det jag kan komma på just nu iaf. Men de märkena vet jag håller ok. kvalité, även de lite billigare seriena.
Saker du kan kolla på är tex. Ground Zero, Kicker,Impact, Carpower, RE, Mutant..detta är väl det som skulle kunna funka till det du verkar vara ute efter. Finns säkert andra märken oxå, men det är det jag kan komma på just nu iaf. Men de märkena vet jag håller ok. kvalité, även de lite billigare seriena.
M'kay, tack för tipset. Har ju hittat ett paket från mutant xxx-serien med 4 stycken 12" basar, och en 15" bas båda två med slutsteg, frågan är vilket paket man ska ta?