29 augusti 2008
Trådstartare
Tjena.
Jag är helt grön inom dethär och skulle däför vilja ha lite tips:)
Jag vill bygga lite gött ljud i min bil. Behöver inte vara nåt värstingpaket direkt men då jag lyssnar mest på house, hardstyle och liknande så måste det ändå vara lite tryck i grejerna.
Jag vill ha ett så billigt system som möjligt. Tips på prisvärda grejer. Jag hade tänkt mig lägga runt 5000 inkl huvudenhet.
Huvudenheten skall klara mp3skivor och bör ha aux-ingång. USB hade varit kanon oxå.
Men nu till själva grejen. Då jag inte har några som helst erfarenheter inom bilbygge vet jag inte vad som behövs och vad som ger bäst ljud.
Fine jag slänger väl ihop ett system med en 5,25a i varje dörr, 2 6x9or i hatthyllan. samt en 10 eller 12a+ steg i skuffen tänkte jag. Men jag har som sagt ingen aning om vad som gör mest och vad som egentligen behövs.
Jag har kollat lite på GAS grejer och har hört olika meningar. vissa säger att det är prisvärda grejer och då priset faller mej ganska bra i smaken känns det inte helt fel. men jag har även hört från andra håll att det är rena skiten.
Så ja... är det någon som skulle vilja hjälpa mig att plocka ihop ett lämpligt system? länkar vore toppen. Monteringsinstruktioner hade inte heller vart fel. (Har ett hum om hur det skall kopplas med steg osv men är inte helt hundra)
Internethandel går bra, men hade vart gött å kunna klämma och känna innan man handlar. Jag kör en 740 om nu det skulle vara vesentligt.
Jag ber om ursäkt om det finns 5 miljoner trådar om detta men jag känner att jag vill ha specifik hjälp.
Tusen tack på förhand // Linus
Senast redigerat av T4pp3r (29 augusti 2008)