3666
Sök

Shallow mount basar.

4 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan!
Ska bygga ljud i kärran och har införskaffat en ny "bagagerumsplatta" ska bygga så det inte syns i reservhjulet, utan att ta ut det.

Har sett att Pioneer, Kicker, american audio, Rockford Fosgate mfl har gjort basar som kallas för shallow mount och är extremt tunna. Alltså extremt litet monteringsdjup.

Funderar på någon av dessa men hittar inga i sverige... Vet ni någon butik som kan ha? Kollat på Nårdik, MDS, BRL och blekingebilradio utan resultat. sad

Tack på förhand!

6 851 Inlägg
28 augusti 2008
Pioneer TSSW124D (nårdik)

macAudio Aliante Black 12 el.10 LTD (nårdik)

Kicker CVT 12 (dB-Akuten)

JL Audio 13TW-5 (dB-Akuten)

Förutom  µ-Dimension RM 210SL (som är den ända jag lyssnat på)
Senast redigerat av TT-Avant (28 augusti 2008)

4 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
DB akuten hade jag aldrig hört talas om big_smile Me like... Tack o bock...

4 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Hahaha.. missade Pioneerbasen på Nårdik pga det låga priset... Trodde det var en vanlig bas tongue

1 727 Inlägg
29 augusti 2008
Kolla in nya Emphaser EF8, 10 ,12N-G5 tummare www.acrnordic.com
Va först med en sådan!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

205 Inlägg
29 augusti 2008
Den basen på Nårdik är en mycket gammal ut utgången modell! smile
Pioneer TS-SW1241D heter den nya har har 1400W och 350WRMS istället för 1200 och 300WRMS, hehe

Jag kör med 2st sådana basar i min bil för att kunna få plats med hunden och en barnvagn.
Så här blev det i mitt fall just nu:

http://dzn.mine.nu/~timebandit/baslada/baslador.jpg

Jag kan lova dig att mitt system spelar grymt bra i mina öron iaf. Ljudmässigt bra och högt. Precis så jag vill ha det.
Lådorna ligger på 25 liter /st.

Edit:

Kan tillägga att jag köpte mina basar hos MDS (Ullared Digital).
Jag kollade upp och vet att BRL, MDS m.m kan hämta hem dessa basar om man vill så det är bara å kontakta någon firma så fixar dem det smile
Senast redigerat av timebandit (29 augusti 2008)

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Alla vill ha mer plats, så hur spelar dessa platta basar mot en vanlig bas? Om nån har bra erfarenheter? Som tex haft vanliga Rockford innan , men bytt till liknande fast Shallow , stor skillnad?

MVH Beyond

205 Inlägg
31 augusti 2008
Jag hade en RF låda med Punch 2, 2x10" 400WRMS 1200WMAX eller nått sånt och RF P4004 slutsteg. Har tom kvar lådan men med bara 1 bas som fungerar smile
Kanske lite svårt å jämföra basar när specarna är lite olika men mina basar spelar mycket snyggare och högre än vad RF lådan gjorde. Iofs har jag även bytt slutsteget.
Nu i efterhand önskar jag att jag aldrig hade köpt det färdiga RF paketet på BRL och byggt mina egna lådor direkt. Billigare och bättre...

Innan jag byggde låda nr2 så var jag mycket nöjd med ljudet men ville ha mera tryck så därför har jag 2st lådor.
Senast redigerat av timebandit (31 augusti 2008)

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
timebandit skrev:
Jag hade en RF låda med Punch 2, 2x10" 400WRMS 1200WMAX eller nått sånt och RF P4004 slutsteg. Har tom kvar lådan men med bara 1 bas som fungerar smile
Kanske lite svårt å jämföra basar när specarna är lite olika men mina basar spelar mycket snyggare och högre än vad RF lådan gjorde. Iofs har jag även bytt slutsteget.
Nu i efterhand önskar jag att jag aldrig hade köpt det färdiga RF paketet på BRL och byggt mina egna lådor direkt. Billigare och bättre...

Innan jag byggde låda nr2 så var jag mycket nöjd med ljudet men ville ha mera tryck så därför har jag 2st lådor.

så det trycker på bra med Shallow?

MVH Beyond

205 Inlägg
31 augusti 2008
Allt är ju relativt. Nu är ju det Pioneers 12" jag har och den förra lådan var ju 2st 10".
I mina och min sambos öron spelar dessa 2st 12" mycket hägre å mer tryck än vad RF baslådan gjorde.
Även så är ju baslådorna byggda efter mitt tycke.

Bor du nära Göteborg så kan du få provlyssna smile
Det bästa är väl om du kunde få provlyssna någon installation för att få en egen uppfattning.

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
timebandit skrev:
Allt är ju relativt. Nu är ju det Pioneers 12" jag har och den förra lådan var ju 2st 10".
I mina och min sambos öron spelar dessa 2st 12" mycket hägre å mer tryck än vad RF baslådan gjorde.
Även så är ju baslådorna byggda efter mitt tycke.

Bor du nära Göteborg så kan du få provlyssna smile
Det bästa är väl om du kunde få provlyssna någon installation för att få en egen uppfattning.

ja absolut våre det d. hade vart kanoners att få höra live såklart, men man bor nästan 65mil bort smile
men 2st shallow 12or kan man räkna att dom spelar som 10or normala minst? så det är då helt ok
ingen besvikelse i alla fall?

blir sån enorm plats skillnad ju , därför är man sugen
Senast redigerat av beyond (31 augusti 2008)

MVH Beyond

2 911 Inlägg
31 augusti 2008
Climax Phatt 850 är ju helt okej också.

205 Inlägg
31 augusti 2008
beyond skrev:
ja absolut våre det d. hade vart kanoners att få höra live såklart, men man bor nästan 65mil bort smile
men 2st shallow 12or kan man räkna att dom spelar som 10or normala minst? så det är då helt ok
ingen besvikelse i alla fall?

blir sån enorm plats skillnad ju , därför är man sugen

Då kan det vara jobbigt ibland ja smile
2st av dessa 12" från Pioneer i varsin 25l låda slår lätt 2st 10" RF Punch2 i dess fabriksgjorda låda.
Vill man ha lite rappare basar så har ju tex Pioneer dessa Shallowbasar i 10" också. Själv var jag ute efter bas djupbas å dunk så det blev 12".
Sedan beror det nog också på vad för slutsteg osv man använder antar jag.

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT

801 Inlägg
1 september 2008
finns såna "tunna" rockford basar på brl i trollhättan iaf, minns inte vad dem hette, men det va nästan inget monteringsdjup alls på dem.

Sök