2268
Sök

Golf 2. lägga igen bakluckan

224 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Hej, skulle vilja ha lite tips om hur man lägger igen bakluckan på en golf 2

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 december 2007
Pettzon skrev:
Hej, skulle vilja ha lite tips om hur man lägger igen bakluckan på en golf 2

kapa till en plåt, svetsa, spackla och slipa sedan lacka .. det borde gå bra på det visat.. men ni som har mer erfarenhet kan ju rätta mig om jag har fel

Team Insane Racing

Lite överallt..
612 Inlägg
5 december 2007
Fyller på tråden med lite mer frågor som kan vara intressanta att veta. wink

Hur gör man med öppningsmekaniken? Används det en elektrisk öppnare på något sätt eller?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

293 Inlägg
5 december 2007
A_Lindahl skrev:

Hur gör man med öppningsmekaniken? Används det en elektrisk öppnare på något sätt eller?

en liten elmotor. finns färdiga kitt att köpa eller så kan man snickra ihop något eget av tex en tanklocksmotor lr liknande

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

Lite överallt..
612 Inlägg
5 december 2007
a_glad skrev:
A_Lindahl skrev:

en liten elmotor. finns färdiga kitt att köpa eller så kan man snickra ihop något eget av tex en tanklocksmotor lr liknande

Okej, bra att vet när den dagen kommer! smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

92 Inlägg
5 december 2007
Har gjort likadant på min bmw och det är bara att hålla med Malm3n om hur du går till väga! Jag tog oxå bort handtagen på min bil och beställde sedan ett shaved door kit och fick då med solenoider till både dörrar och baklucka så nu öppnar jag bara med en knapptryckning! Kostade 1500 med frakt from the states!
lycka till!!

Tuta Å Kör!!

Drop Shop
926 Inlägg
5 december 2007
tanklocks solenoid från audi tt. fuunkar finfint.
plåten på bakluckan är väl inte helt rak heller? har ingen egen erfarenhet av arbetet, men har läst att folk använder plåt från dörrar, då den redan är 'böjd'

190 Inlägg
5 december 2007
mellowd skrev:
plåten på bakluckan är väl inte helt rak heller? har ingen egen erfarenhet av arbetet, men har läst att folk använder plåt från dörrar, då den redan är 'böjd'

Du behöver ju inte ta 6mm stålplåt direkt.. Vanlig 2 mm plåt funkar alldeles utmärkt då den är lagom flexibel för ändamålet. Bara att svetsa fast, slipa, slipa, spackla o slipa igen. Vill du vara lite mer annorlunda så tar du bakstycket från en caddy då det står volkswagen tvärs över rumpan på dom.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

1 853 Inlägg
5 december 2007
Om bagage luckan är rundad åt båda hållen är det lite trixigare, när jag svetsade på min golf 3 fick vi falsa plåsten åt båda hållen vilket inte alltid är så lätt, sedan kan jag rekomendera att du sprutar kall galv på plåtens backsida innan du svetsar dit den. Och så bör du börja punka i ett hörn och sedan kryss pungta upp den. Och inte hel svetsa den då kommer det slå sig direkt, så om du kyler med en våt handduk eller liknande så minimerar du risken att det ska slå sig. och rost skydda med kryp olja och grejer sedan.

16 Inlägg
5 december 2007
Tennspackla gärna plåten för bästa resultat,, sen har du en HEL del spacklande och slipande framför dig,, tro mig , jag vet smile men det är såklart kul när det är färdigt !

If it has wheels, u can drive it

23 Inlägg
5 december 2007
Har sätt att de finns frädiga bitar man sätter igen hålet i luckan med. bara o montera sne slipa o spacklakommer ej ihåg vart ja såg de. men på nån tysk sida

224 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
kan någon lägga upp bilder på sin igenlagdabaklucka??! vore till stor hjälp..

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"

16 Inlägg
6 december 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/12151/203649_j0v5zb.jpg
Påbörjad smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/12151/203650_gtc50k.jpg
Hemkommen från lacken

If it has wheels, u can drive it

16 197 Inlägg
6 december 2007
en vanlig centrallås motor funkar skit bra å öppna me (hade ja på jettan)

har man lite koll på svetsning å spackling så lägger man igen en sån baklucka på en kväll.. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lite överallt..
612 Inlägg
6 december 2007

13 Inlägg
22 december 2007
a_glad skrev:
A_Lindahl skrev:

Har du nån bra sida där sånt finns o köpa?, letat men hittar inge bra.

Sen en annan fråga,

Hur svårt är det o fixa regplåtens plats ?
plasta och hålla på ?
eftersom måste få dit belysnig annars skulle ju man ju bara kunna fästa direkt, kankse inte så jätte stilligt men men smile

16 197 Inlägg
22 december 2007
Halkus skrev:
a_glad skrev:
A_Lindahl skrev:

Sen en annan fråga,

plasta och hålla på ?
eftersom måste få dit belysnig annars skulle ju man ju bara kunna fästa direkt, kankse inte så jätte stilligt men men smile

en vanlig centrallåsmotor kör ja på jettan å å sen sitter de en knapp gömd i bilen.. funkar skit bra smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 156 Inlägg
22 december 2007
LHZ Golfen, har du något som gör att bakluckan åker upp lite också, så att man slipper smutsa ner lacken?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

105 Inlägg
1 september 2008
kan någon förklara hur man kopplar in denna centrallås motor? Mvh
evilaudio skrev:
Halkus skrev:
a_glad skrev:

Sen en annan fråga,

plasta och hålla på ?

en vanlig centrallåsmotor kör ja på jettan å å sen sitter de en knapp gömd i bilen.. funkar skit bra smile

GTI ska de va annars få de va

Sök