2498
Sök

Koppling till 740

13 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
#1
tja!

nu ere så att kopplingen börjat slira, troligen för att den är slut!

jag har sökt en massa, men tyvär inte hittat riktigt det jag söker!
kör en tic med ca 220hk. m46 låda.
Villken koppling ska jag ha? är det lönsamt att köpa kanske lite värre än orginal?
Skulle värkligen uppskatta om ni länkade och eller skriver exakt villken ni menar, typ inte bara kgttrimning.com

Jätte tack!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 augusti 2008
#2
det du ska sats på är en förstärkt tryckplatta å en orginal lamell:) det räcker smile
denna på kgtrimning.com  tuvär går det inte å länka sad

Tryckplatta Spec 228mm förstärkt till B230 turbo m fl med försänkt svänghjul. För vridmoment upp till 440Nm med standard organisk lamell. Lamelltryck ca 1000kpm.
TP-763 2995:-

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

13 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
#3
ojdå, då kostade det smile

Hur pass kommer det fungera med en org ?
Det är bara en a-traktor.. så pallar inte lägga ner en förmögenhet på den smile

den här, kommer den inte klara den nå bra eller om man kör klokt så?
740 Turbo 1985-91 B230ET/FT M46.       KS-1505       1395:-       UL-2065       185:-

Tack!

77 Inlägg
31 augusti 2008
#4
sinterlamell finns på klracing.se för 1600. greppar bra!

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

One Man Clan
4 287 Inlägg
31 augusti 2008
#5
rosengren1 skrev:
sinterlamell finns på klracing.se för 1600. greppar bra!

sinterlamell är skit...man kör bara sönder övriga delar på bilen med detta...å om kopplingen slirar gör den de för att lamellen är sliten...är lamellen så sliten så de slirar har bilen säkerligen gått 15000 mil...å har tryckplattan hängt med 15000 mil så bytes denna också mot en ny (av bättre mod om man vill)
Så att bara skriva sinterlamell gör nog folket bara förvirrat...

å sinterlamell är rejsgrejer...att stoppa jetmotor i ett fordon som får gå max 30 är dumt...


Biltokig
310 Inlägg
31 augusti 2008
#6
sinter funkar kanon, körde med det på min 745 T5:a, körde hårt och det höll bra men du behöver bara en orginalkoppling, det håller kanon till en sån bil och med den motorn du har.

Harè bra

1 948 Inlägg
1 september 2008
#7
shit vadå overkill? big_smile

gå till din närmaste bildelsförsäljare (meca, autoexperten, micro osv) och be dom ta hem den billigaste lamellen till en 740 tic. kostar dig MAX 1000kr. (vet att när jag körde tic kostade dom inte mer än 6-7 hundra).

Körde själv med dryga 300hk och bytte växellådor 10 ggr oftare än koppling smile

77 Inlägg
1 september 2008
#8
men har killen 220hk är det inte säkert att orginall tryckplattan orkar med längre! sinterlamell funkar bra. en kompis har 4 puckad i sin, han kan köra som om det vore en vanlig koppling. det rycker inte och hugger inte som helvete. greppet finns där när man vill ha det t.ex bränna gummi, rejs,drift. vadsomhelst.

annars finns det förstärkta tryckplattor på kgtrimning. jag körde precis slut på min koppliing också i en liknande motor. talade med många och dom sa att det var helt onödigt att sätta dit orginal koppling när effekten är så pass hög. visst funkar det ett tag kanske men sen ger det sig ju. så jag köpte en förstärkt tryckplatta på kg. och till dom krävs endast standard lamell.

förstärkt tryckplatta och standardlamell eller sinter är mitt förslag smile

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!


Sök