2501
Sök

Ljud från datorn till Tv:n?

67 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Finns det någon här som kanske har en förklaring på varför jag inte får ljud från datorn till tv:n när jag ska titta på film från datorn.??

Använder en VGA kabel för bilden och det funkar utmärkt. Sen har jag en 35mm hona som  PC audio input på tv. Sen kopplat det till hörlur uttaget på datorn.. men får inget inget ljud iaf..hmm

Någon som är lite mer insatt och kanske har en lösning?

Tacksam för svar

Bobbab

edit: Kan tillägga att tv är ett Sony 40v4000. Pappa har ett Sony 40U2000 som e några år gammalt och där har jag bara kopplat VGA & 35mm till datorn utan några problem.. alltid funkat som de ska utan att göra några inställningar..
Senast redigerat av bobbab (4 september 2008)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
4 september 2008
Felsökning: Får du ljud i hörlursutaget med ett par hörlurar? Om inte ligger ju naturligtvis felet där, om du får ljud så får du börja kolla på tv´n, kolla igenom alla AV kanaler och kolla ifall du får något ljud där osv.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

67 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Får ljud med ett par hörlurar så det nog inte felet.. blir väl att fortsätta gå igenom tv inställningar.. gått igenom med hjälp av manualen ett antal gånger men ändå lyckats få något ljud..

67 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Avslutar tråden nu.. Provade att koppla in sladden igen och helt plötsligt funkade..yikes

Sök