2898
Sök

Dodge Charger SRT 8

310 Inlägg
5 september 2008
#21
Allt detta effla gnäll om bensinförbrukning.

Så länge man ligger under 1,5l blandat och inte kör okristligt mycket så spelar det ingen roll.

Jag köper inte mer bensin bara för att bilen drar mer. Jag kommer dock inte lika långt.

Sen en annan sak att beakta, med en sån bil är det väl inte målet utan resan dit som är själva grejjen? Ville han haft en äkta flytta-röv-bil, a till b bil eller vad du nu vill kalla det hade väl inte den typen av bil varit på tapeten iaf?


4 682 Inlägg
5 september 2008
#22
TurbOla skrev:
Moparboy440 skrev:
TurbOla skrev:

Sen gasar man, och då ändras siffrorna till: 102 L/100. smile
att förbrukning ökar då man gasar skulle ja aldrig kunnat gissa yikes , nobelpriset i fysik tilldelas härmed turbola för sin oersättliga upptäckt att förbrukningen ökar då man gasar roll
Vad jag menar är att man ligger ju inte på farthållaren med en sån bil, utan man leker ofta, snabba accelerationer, och hurdan är förbrukningen då? 5 liter milen? roll
du kan ju fråga ägaren till denna bil www.garaget.org/?car=48513

712 Inlägg
5 september 2008
#23
Gillar inte direkt utseendet på den "nya" Chargern.. ser inga likheter alls med den klassiska.
Challengern ser man ju några likhetsdrag på iaf.. http://www.blocket.se/vi/17720069.htm?ca=8_s tongue


198 Inlägg
5 september 2008
#24
TurbOla skrev:
Moparboy440 skrev:
TurbOla skrev:

Sen gasar man, och då ändras siffrorna till: 102 L/100. smile
att förbrukning ökar då man gasar skulle ja aldrig kunnat gissa yikes , nobelpriset i fysik tilldelas härmed turbola för sin oersättliga upptäckt att förbrukningen ökar då man gasar roll
Vad jag menar är att man ligger ju inte på farthållaren med en sån bil, utan man leker ofta, snabba accelerationer, och hurdan är förbrukningen då? 5 liter milen? roll
Finns inga problem med att få turbolas lilla Vovlo (ja, Vovlo) att dra 5 l/mil heller. Gäller bara att hålla varvet uppe hela tiden. Blir så trött på människor som inte har fattat detta med moderna V8:or.

1332 - Överjävlig

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2008
#25
SRT-8 går väl på 4 eller 6 cyl när man kör som "folk"? Har läst det nånstans.. hmm
Sen att den inte drar mer än drygt litern är väl inget konstigt.. Blandad körning dessutom.
Det drar vilken bil som helst, även min. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Schwarz Funf
222 Inlägg
5 september 2008
#26
Jag tänkte köpa en SRT/8 innan jag köpte Bmw X5 och prov körde en sådan, Förutom att den har svarta bältet på att dricka soppa (kanske lite för mycket), så är den onödigt stor och klumpig, och kvaliteten är inte så hög som jag förväntade mig.
Men det är bara vad jag tycker, Lycka till!!

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

4 682 Inlägg
6 september 2008
#27
Irmscher Vectra skrev:
SRT-8 går väl på 4 eller 6 cyl när man kör som "folk"? Har läst det nånstans.. hmm
Sen att den inte drar mer än drygt litern är väl inget konstigt.. Blandad körning dessutom.
Det drar vilken bil som helst, även min. wink
nope, stämmer inte. e 345:an(5.7 liters motorn) som har MDS systemet .


Sök