3 september 2008
Trådstartare
Tjenare folks jag har fått ett problem med larmet på min bil och hoppas att ni kan komma med ett riktigt klokt svar för att hjälpa mig..
inatt så gick larmet igång på bilen, jag och tanten for ut för att kolla vad det var men vi såg inget, men efter det att larmet slutat tjuta så tänkte jag att jag skulle in i bilen och titta runt lite om jag har något värdefullt som jag ska ta in, men till min stora förvåning så går det inte att låsa upp bilen, varken med nyckeln eller med dosan, någon som vet vad det kan vara för fel ? och hur fasen kommer jag in i bilen igen ?
ringde biltec idag och han sa att det var batteri slut (en gissning som det förmodligen är men har ni fler alternativ så SKRIV!) och att jag var tvungen att ge bilen ström, så slå nu ihop era kloka huvuden och säg ett bra sätt man kan göra för att ge min kära pärla ström så jag kommer in i den!
och för att göra det lite roligare så står bilen 20 cm från ett garage med nosen först, med växel i, med "dead lock" på, staket och buskar jämte den så man kommer inte fram med någon annan bil i närheten OCH så står den på gräs..
tacksam för svar!