2628
Sök

småproblem med 200sx s13

28 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
hejsan, hoppas ni kan svara på lite av frågorna jag har att ställa !

köpte en nissan 200sx-89 för några dagar sen, har hunnit åkt ca 50 mil och även "hittat" lite småproblem med bilen.

för det första så frikopplar den inte riktigt när den är varm, går det att ställa kopplingen så att den tar tidigare ? hur ? det sitter en ny slinter koppling som hade gått 20 mil innan jag köpte den.

det som är gjort på bilen är : större soppapump, steg 3 chip, saab ic, 3 tum hela vägen utan katalysator, original laddtryck (0,7-0,8 bar).  när jag ligger i 120 på femman å trycker gasen i botten så känner man att den hackar lite innan den når upp i 140 å sen går det fint. hela tiden har jag max laddtryck. vad kan felet vara ?

det sista är att bilen går bra men kanske inte lika bra som den borde med dessa mods ( enligt andra 200sx ägare) till saken hör att toppen är genomgången för 100 mil sedan och allt sådant uppmätt. vad kan felet vara? bilen går kanon på tomgång och i allmänhet men kanske lite för lite drag. förmodligen turbon lr ? dock låter det inte illa om den och så men när topppackningen flög så laddade den 1.5 bar av misstag !

kan jag köra en t28 utan mer mods eller behövs nya spridare ?

mvh// johan

Sök