3070
Sök

Emblem Problem

694 Inlägg
25 april 2006
Skit lätt gjorde detta nyss på min 960.. testa dra loss metallen själva märket funkar inte det på med värmepistolen lite så kommer allt så fin så!! sen lite avfettningefter det har du inte det funkar diesel:D

104 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Tackar för alla svaren, dom flesta har ju sagt värmepistol så det bör funka wink
Ska eventuellt testa i kväll, måste tvätta bilen pga masa fågelskit som man får på jobbet.. sen blir det även o koppla om till lysande sidoblinkers och plocka emblemen, götta!!

Riktiga män kör volvo!

119 Inlägg
25 april 2006
okkar skrev:
Skit lätt gjorde detta nyss på min 960.. testa dra loss metallen själva märket funkar inte det på med värmepistolen lite så kommer allt så fin så!! sen lite avfettningefter det har du inte det funkar diesel:D

diesel är inte så fint för lacken vad jag vet efter att ha använt det på ett gammal skit bil

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare

Ölbryggare
339 Inlägg
25 april 2006
SaNelito skrev:
Kanske kan passa på att låna tråden för jag undrar nämligen samma sak faktiskt..
Jag bad min återfösäljare att ta bort det åt mig när de recondade bilen och hon sa att det inte är något att rekommendera för en svart bil, men att hon skulle fråga chefen och som vanligt blev det ju inget.
Men är det verkligen så känsligt för vi har tagit bort på pappas på plats med lite fiskelina och något medel som jag ej kmr ihåg vad det hette men jag skulle så gärna vilja bli av med skiten på min bil också men är rädd för att det ska bli märken. Någon som har erfarenhet av detta och som kan tipsa??

Förstår inte vad det är för amatörer som rekondar din bil, den är nästan ny och lacken är garanterat inte mer sliten än att det bara är att ta bort emblemen som på vilken bil som hellst. Jag tog bort dom på min bil då den var fem år gammal, å det syns inte alls att det suttit märken där. Polerar man bara upp det ordentligt så ska det absolut inte synas, och om det gör det så får man väl sätta tillbaka ett nytt märke då.

Men det var nog mest BS från rekondfirman för dom inte orkade...

694 Inlägg
25 april 2006
Hehe nej mitt syns inte heller och min bil är ja en 95 atongue och diesel funka och blev inget på lacken alls.. hade inte avfett hemma så:) man tager va man haver:D ffs

90 Inlägg
25 april 2006
Hmm...lämnade in min på en rekondfirma för att de skulle ta bort alla märken...ville inte pilla med det själv,ifall det satt för jävligt!

De tvättade bilen,tog bort alla märken o vaxade upp baken för en femhundring!Värt varenda krona

13 Inlägg
25 april 2006
JohnnyA skrev:
Hmm, jo ja hörde nått om värmepistol nånstans, men frågan är om man inte bara gör "klistret" kladdigt o dant?

Jag har gjort det på min Golf. Går jättesmidigt med värmepistol, men som sagt det blir kladdigt. Men sen tar du bara lösningsmedel och gnuggar lite, då tar det inte lång tid förräns det är fint smile

229 Inlägg
25 april 2006
Jag hade nog kört me värmepistol. Jag vet att det finns någon spray som man sprayar på limmet så löser det upp sig. Använde det när jag tog bort reklam dekaler på bilar. Vet dok inte om det är något som säljs i handeln eller om det bara är för industri?
Men det funkade kanon. Bara till att torka bort lim rester och lacken tar ingen skada alls.

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

Fartdåre
286 Inlägg
25 april 2006
Pepe skrev:
SaNelito skrev:
Kanske kan passa på att låna tråden för jag undrar nämligen samma sak faktiskt..
Jag bad min återfösäljare att ta bort det åt mig när de recondade bilen och hon sa att det inte är något att rekommendera för en svart bil, men att hon skulle fråga chefen och som vanligt blev det ju inget.
Men är det verkligen så känsligt för vi har tagit bort på pappas på plats med lite fiskelina och något medel som jag ej kmr ihåg vad det hette men jag skulle så gärna vilja bli av med skiten på min bil också men är rädd för att det ska bli märken. Någon som har erfarenhet av detta och som kan tipsa??

Förstår inte vad det är för amatörer som rekondar din bil, den är nästan ny och lacken är garanterat inte mer sliten än att det bara är att ta bort emblemen som på vilken bil som hellst. Jag tog bort dom på min bil då den var fem år gammal, å det syns inte alls att det suttit märken där. Polerar man bara upp det ordentligt så ska det absolut inte synas, och om det gör det så får man väl sätta tillbaka ett nytt märke då.

Exakt! Precis vad jag tyckte själv var lite skumt. För enligt försäljaren så har folk tydligen kommit o klagat när dem tagit bort deras emblem och det blivit märken efter. Så hon skyllde på att man inte ska göra de på svarta bilar då det lättast blir märken... Men jag ska iaf ta och göra ett försök kanske när jag har mer tid. Så värmepistol och nåt medel som tar bort limmet behövs bara? Och fiskelina?.

4 554 Inlägg
25 april 2006
JohnnyA skrev:
vaughn skrev:
Ta en knäckebrömacka med kaviar och sen en slägga...
mata på slag så ramlar nog emblemet av sen... LYCKA TILL!

Det är en volvo, ingen AUDI smile

morrr

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
25 april 2006
SaNelito skrev:
Pepe skrev:
SaNelito skrev:

Exakt! Precis vad jag tyckte själv var lite skumt. För enligt försäljaren så har folk tydligen kommit o klagat när dem tagit bort deras emblem och det blivit märken efter. Så hon skyllde på att man inte ska göra de på svarta bilar då det lättast blir märken... Men jag ska iaf ta och göra ett försök kanske när jag har mer tid. Så värmepistol och nåt medel som tar bort limmet behövs bara? Och fiskelina?.

klart det funkar, kör med fiskelina, tanadtråd eller trasa å såga med kanten, sen skrapar du bort limresterna med nageln (bara det grövsta) och sen tar du cleaner eller polish å putsar bort. du kommer inte se några märken kvar eftersom din bil inte hunnit bli solblekt än! om det mot all förmodan skulle bli märken så tar du bara nytt klister å sätter tebax märkena!

man lever bara en gång så lev väl!

26 Inlägg
25 april 2006
det var ett jävla tjat om värme pistol..kan vi inte komma överens med att det e värmepistol vi ska ha för att ta bort eblem.. smile.eller lacka dom e samma färg som bilen.haha skämt o sido..
VÄRMEPISTOL grabbar värmepistol.

p

my mom have killde me, if she see me draving

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
25 april 2006
pontiz skrev:
det var ett jävla tjat om värme pistol..kan vi inte komma överens med att det e värmepistol vi ska ha för att ta bort eblem.. smile.eller lacka dom e samma färg som bilen.haha skämt o sido..
VÄRMEPISTOL grabbar värmepistol.

p

klart man kan ha värmepistol, men det behövs ju inte! dessutom är risken för oerfarna att dom sabbar lacken, eller?

man lever bara en gång så lev väl!

104 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Heenke skrev:
JohnnyA skrev:
Hmm, jo ja hörde nått om värmepistol nånstans, men frågan är om man inte bara gör "klistret" kladdigt o dant?

Jag har gjort det på min Golf. Går jättesmidigt med värmepistol, men som sagt det blir kladdigt. Men sen tar du bara lösningsmedel och gnuggar lite, då tar det inte lång tid förräns det är fint smile

Sådär ja, nu har jag oxå tagit bort lite emblem!! smile Använde värmepistol vilket funkade skitbra!! Sen när ja hade fått bort "tejp" resterna så använde jag bara lite rubbing och gnodde runt lite tills det blev skinande fint!! smile Tack för hjälpen, bilder kommer

Riktiga män kör volvo!

26 Inlägg
25 april 2006
JohnnyA skrev:
Heenke skrev:
JohnnyA skrev:

Sådär ja, nu har jag oxå tagit bort lite emblem!! smile Använde värmepistol vilket funkade skitbra!! Sen när ja hade fått bort "tejp" resterna så använde jag bara lite rubbing och gnodde runt lite tills det blev skinande fint!! smile Tack för hjälpen, bilder kommer

bra JohnnyA.nu behöver vi inte bry oss mer..då hade jag rätt att det var värmepikadoll som skulle användas...skriv till mig när du laggt upp bilder

my mom have killde me, if she see me draving

104 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Nu är bilderna uppe för den som bryr sej :p

Riktiga män kör volvo!

xPuffra
196 Inlägg
25 april 2006
http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -001_l.jpg

dessa är perfekta att ta bort limmet som blir kvar efter märkena med... själv har ja en från Würth ... inte biltema smile
Senast redigerat av lindbergern (25 april 2006)

Herr
1 722 Inlägg
25 april 2006
kokhett vatten tar bort dekaler bäst!! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Fartdåre
286 Inlägg
25 april 2006
LocKtar skrev:
kokhett vatten tar bort dekaler bäst!! smile

Ja men vi undrade hur man tog bort Emblemer bäst o inte dekaler tongue Men d kanske funkar me Emblemer oxå?

Sök