3199
Sök

Kamremsbyte Mazda 626 2.0 16 V

46 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
tjena, hade tänkt byta kamrem på min mazda. men såg att satsen kostade 2700 kr lite drygt. o då ingår kamrem , spännrulle o  löphjul. men behöver man byta Löphjulet ? för om ja inte behöver byta den så kostar inte satsen mer än 1800 . tacksam för svar smile

356 Inlägg
11 september 2008
ska man byta så äre väl lika bra att göra det riktigt första gången. då kan du känna dig säker och slipper oroa dig. hade iaf jag gjort

46 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
ja jo, men jag ska inte ha kvar bilen så länge till, o jag vet inte om jag ska lägg ut så mkt pengar. så länge kamremen är schyst så är jag lugn, o löphjulet borde ju inte påverka om den kommer kugga över eller inte ?

356 Inlägg
11 september 2008
näe kanske inte.. men när det gäller såpass viktiga delar i motorn så hade jag köpt hela satsen på en gång, för att vara säker. för mig hade de inte spelat nån roll om jag skulle sälja den, vill veta att bilen är schysst innan jag säljer

46 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
ja jo, det är väl sant...får väl se hur jag ska göra, men men, tack för svar wink

356 Inlägg
11 september 2008
hehe var väl inte så mycket till hjälp men, alltid en åsikt rikare ;p

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
11 september 2008
väldigt viktigt att byta löphjul för oftast när man byter kamremmen så brukar oftast lagret i löphjulet vara slut och kör du på ett för gammalt löphjul finns viss risk att den till slut börja "vobbla" så kamremmen hoppar. å du börjar du nog grina över priset för reparation då.

-den satt som en fläskläpp-

Sök