3449
Sök

Surrande ljud bränslepump 245glt? -85:a

406 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Hörs ett tydligt surrande från bränslepumpen/pumparna.....för om jag inte har fel för mig så sitter det en "förpump" och en huvudpump.     Behöver man bry sig så länge bilen går bra ändå? Vilken av pumparna brukar det vara som ger upp, har för mig att det är ett vanligt fel på äldre 240:is   
Har just nu väldigt lite soppa osså i tanken men det spelar väl mindra roll?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

104 Inlägg
11 september 2008
Hej,
Börjar bilen att gå slöare bör du kolla upp den bakre pumpen, den brukar ge sig pga rost.
Då blir gräjen den att det kommer in luft i systemet och den andra pumpen kommer lite andrstängande.

MVH Andreas

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!

Forummoderator
26 373 Inlägg
11 september 2008
xc90 skrev:
Hörs ett tydligt surrande från bränslepumpen/pumparna.....för om jag inte har fel för mig så sitter det en "förpump" och en huvudpump.     Behöver man bry sig så länge bilen går bra ändå? Vilken av pumparna brukar det vara som ger upp, har för mig att det är ett vanligt fel på äldre 240:is   
Har just nu väldigt lite soppa osså i tanken men det spelar väl mindra roll?

När det blir lite soppa i tanken så börjar den ena pumpen surra bara så du vet.
Det är normalt..riktigt bra må jag säga för "oss" som för närvarande inte har en
fungerande soppamätare utan kör på trippen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 september 2008
blanda i lite tvåtakts olja i bensinen så smörjer det upp pumpen/pumparna, då slutar surrandet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

406 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
blanda i lite tvåtakts olja i bensinen så smörjer det upp pumpen/pumparna, då slutar surrandet.

Mvh Tommy

Coolt det måste ja testa, det värsta som kan hända e ju att bilen ryker ett litet tag men skulle det hjälpa så varför inte;)
Tackar för tipsen i övrigt.........

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

Sök