-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
blir det stor skillnad om man byter spridarna då?? vad blir skillnaden?
det går åt en viss mängds bränsle för en viss effekt. original spridare kanske klarar av att spraya in bränsle för 300hk. vill man ha 400hk så får man köpa större spridare som hinner spraya in bränslet.
Det är här det snackas om BTR, eller bränsletrycksregulator, då fuskar man genom att öka trycket och får original spridare att spraya in mer, dock är det ingen bra lösning då det blir mer en stråle bränsle i stället för en fin dimma.
därför köper man alltså större spridare, det ger i sig ingen effekt utan förbereder för mer effekt
Senast redigerat av torpis (7 september 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
blir det stor skillnad om man byter spridarna då?? vad blir skillnaden?
det går åt en viss mängds bränsle för en viss effekt. original spridare kanske klarar av att spraya in bränsle för 300hk. vill man ha 400hk så får man köpa större spridare som hinner spraya in bränslet.
Det är här det snackas om BTR, eller bränsletrycksregulator, då fuskar man genom att öka trycket och får original spridare att spraya in mer, dock är det ingen bra lösning då det blir mer en stråle bränsle i stället för en fin dimma.
därför köper man alltså större spridare, det ger i sig ingen effekt utan förbereder för mer effekt
jaha ok.. se där då har jag lärt mig något nytt idag tack för en bra förklaring... jag tänkte ju byta på min saab men det är ju ingen mening, tror inte har stora planer på att satsa på 400hk.
blir det stor skillnad om man byter spridarna då?? vad blir skillnaden?
det går åt en viss mängds bränsle för en viss effekt. original spridare kanske klarar av att spraya in bränsle för 300hk. vill man ha 400hk så får man köpa större spridare som hinner spraya in bränslet.
Det är här det snackas om BTR, eller bränsletrycksregulator, då fuskar man genom att öka trycket och får original spridare att spraya in mer, dock är det ingen bra lösning då det blir mer en stråle bränsle i stället för en fin dimma.
därför köper man alltså större spridare, det ger i sig ingen effekt utan förbereder för mer effekt
jaha ok.. se där då har jag lärt mig något nytt idag tack för en bra förklaring... jag tänkte ju byta på min saab men det är ju ingen mening, tror inte har stora planer på att satsa på 400hk.
och byter man ut någon del, typ turbo, spridare, byter till E85 eller 3" avgasrör så måste man även programmera om (mappa) bilens styrbox. Så är man smart så byter man allt på en gång så behöver man bara justera styrdatorn en gång
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
http://www.racetronix.com/IA-MU.html har adapter mellan "standard, mini-timer" och "US-car"
Ah! Fint torpis Men vad heter kontakten på minna spridare? Det är "US-car" misstänker jag..?
Skall kolla runt lite och se om man kan hitta det i sverige.
// Axel
Jag har jobbat med dessa olika stift, men minns inte vad uscar hette. Standard bosch är iaf "mini-timer" stift.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-