3265
Sök

Vad säger lagen om text i form av svordomar tex Sothora?! (kan va Felplacerad)

Sothora <3
1 201 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Ja vad säger lagen om att ha dekaler med svordomar i?
Tex så har ja funderat med en dekal på Bakruta där det står sothora eftersom ja åker diesel som kommer köööölaa.
Men vad säger lagen?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

operatör
35 Inlägg
19 september 2008
Det är kanske inget dom gör så mycket åt. men det får nog inte va nåt med hat mot folk grupp eller likn. skulle ja tro.  skulle du bli stoppad av snuten o det står som det gör på en volvo 745 på mitt jobb, på hela bakrutan
(DEN ÄR BESIKTIGAD SNUT JÄVEL) då finns det nog risk för att dom synar bilen extra noga för att få ge dig lite böter. hihihih

5 089 Inlägg
19 september 2008
kan väll åka dit för sådantdära va nu det heter... typ hetts mot folkgrupp kanske?

\Lindgren

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 september 2008
Men bara om svordomen eller slagordet är riktad mot någon speciell målgrupp?

Om inte, som i Miktofs inlägg, räknar polisen som folkgrupp, och så många som dom börjar bli, är det väl inte långt ifrån! lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

* Klåpare
1 718 Inlägg
21 september 2008
Det kan räknas som förargelseväckande beteende, precis som du skulle ha rutan nere och vråla "sothora" typ varannan sekund när du kör bilen. Men risken att du åker fast för det är minimal.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

4 Inlägg
22 september 2008
Hörde om en kille som hade nån slags text i bakrutan, och han vart stoppad så många gånger pga texten att han funderade på att anmäla polisen för trakasseri eller nåt liknande, han kunde knappt fara någonstans utan att bli stoppad, helt sjukt...

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
22 september 2008
Sothora har jag sett på en volvo s60, det stod under reg skylten!!

Och som sagt står det norrmän är sothoror så är det inget + men bara sothora så går det alldeles utmärkt!

Rattryckarn

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
Tack för svaren:) då blir de en sothore dekal:)

Bildemonterare samt egen verkstad. !

152 Inlägg
23 september 2008
Sot är en restprodukt,och hora en yrkeskår. Sothoror finns inte mej veterligen någon som kan ta åt sej av,och skulle det nu vara någon prostituerad som tar illa upp,så lär det knappast vara för att det e för trångt i kanalen...
Senast redigerat av SevilleDiesel (23 september 2008)

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

12 086 Inlägg
24 september 2008
BombaD skrev:
Hörde om en kille som hade nån slags text i bakrutan, och han vart stoppad så många gånger pga texten att han funderade på att anmäla polisen för trakasseri eller nåt liknande, han kunde knappt fara någonstans utan att bli stoppad, helt sjukt...

Precis en sån dekal jag ska sätta på min bakruta "Stoppar du mig anmäler jag dig!"
Med ett visst leende men fullt seriös, hade ett snack med en snut i helgen om hur trött jag är på att bli stannad och sa att jag anmäler nästa snut för trakasserier, han skulle föra det vidare smile

93 Inlägg
24 september 2008
Min bror köpte en Volvo av en gemensam polares pappa. Den va ganska gott klädd med Hells Angels dekaler här och där. Vi blev stannade en gång och polisen sa rätt ut att " Sånna där klisterlappar kan få en polis att börja leta minsta fel på din bil". Kunde inte sluta skratta (hade druckit en del) .. roliga 740 minnen.

Sound like a V8 and your my mate

Diktator
968 Inlägg
24 september 2008
tryckfrihet och yttrandefrihet är det bara att hävda... du har liksom grundlagen på din sida... tänkte ha "sug min ..." på min bakruta, efter en LOK låt, men min flickvän svor att hon aldrig skulle sätta sig i bilen om jag hade det...  stå numera det stort på min veteran moped på däcket, blev stannad av snuten med det och dom sa inte ett skit

Sök