3461
Sök

Högtalare brusar i takt med motorvarv

11 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
jag har fått ett konstigt problem med ljudet i min 740, nämligen att mina 6*9or i bak brusar i takt med varvet på motorn.
Allting är rätt kopplat och jorden sitter som den ska vad kan vara fel?

Mvh oscar

Avstängd
367 Inlägg
26 september 2008
drivet me steg eller huvudenhet ? märke på steg högtalare ? generator ljud är det
ge mer info

brusar eller viner?
Senast redigerat av beyond (26 september 2008)

MVH Beyond

6 Inlägg
26 september 2008
Har ett liknande problem med min bil då det börjar tjuta lite i mina 6*9or när jag svänger lite åt vänster. Och så börjar det brusa i dom när jag bromsar när stereron inte är på. Allt är rättkopplat och så vidare. Innan har det inte varit några problem utan kommit dom senaste dagarna.
Kan tillägga att 6*9orna och lådan är Pioneer och steget är Branford.

Startade inte en ny tråd då det redan fanns en som hade liknande problem som mig...
Senast redigerat av Andreass88 (26 september 2008)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
27 september 2008
vesuvio skrev:
jag har fått ett konstigt problem med ljudet i min 740, nämligen att mina 6*9or i bak brusar i takt med varvet på motorn.
Allting är rätt kopplat och jorden sitter som den ska vad kan vara fel?

Mvh oscar

Sådant fel brukar uppkomma när man drar ljudkabel och pluskabel för nära varandra (50cm). men du verkar inte driva dom med ett steg så då vet ja inte.

Avstängd
1 557 Inlägg
27 september 2008
Fenomen som kan komma om man kör med någon billig skit till huvudenhet, ursäkta uttrycket men så är det.. Dåligt skärmade osv. Kan va många grejer som stör hmm
Senast redigerat av MrKerm (27 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Kolm
27 september 2008
Generatorvissel. Inget snack. Sära på lågnivåkablar / strömkabel så är problemet löst.
Senast redigerat av Kolm (27 september 2008)

Sök