3516
Sök

Start problem volvo 740 -90

5 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Tjenare!
Jag har lyckats få lite problem med min 740 -90.
För några veckor sedan började problemen, motorn ville inte starta men bateriet var bra och startmotorn arbetade som den skulle. Så jag prövade att slänga i ettan och dra igång bilen med startmotorn och då gick den igång med lite hjälp av gasen okså. Men när bilen har stått i två tre dar så återkommer problemen som om den blivit sur. Men ännu en gång så gick det att starta bilen på samma sätt som jag nyss beskrev.
Men nu idag så vägrar bilen att starta igen men denna gång hjälper det inte med lite gas och/eller växel i..  Men bateriet verkar fungera bra då den orkar dra runt startmotorn ett tag..

Grejen är den att jag har fåt höra att det kan vara bateriet som kan vara dåligt. Men i min värld så kan det inte vara möjligt då den orkar dra runt motorn och samtidigt flytta bilen.

Så nu undrar jag om det är ngn här som vet vad problemet kan vara och hur man fixar det?

Vore väldigt tacksam för hjälp

Mvh matha005

Entreprenör
1 784 Inlägg
27 september 2008
matha005 skrev:
Tjenare!
Jag har lyckats få lite problem med min 740 -90.
För några veckor sedan började problemen, motorn ville inte starta men bateriet var bra och startmotorn arbetade som den skulle. Så jag prövade att slänga i ettan och dra igång bilen med startmotorn och då gick den igång med lite hjälp av gasen okså. Men när bilen har stått i två tre dar så återkommer problemen som om den blivit sur. Men ännu en gång så gick det att starta bilen på samma sätt som jag nyss beskrev.
Men nu idag så vägrar bilen att starta igen men denna gång hjälper det inte med lite gas och/eller växel i..  Men bateriet verkar fungera bra då den orkar dra runt startmotorn ett tag..

Grejen är den att jag har fåt höra att det kan vara bateriet som kan vara dåligt. Men i min värld så kan det inte vara möjligt då den orkar dra runt motorn och samtidigt flytta bilen.

Så nu undrar jag om det är ngn här som vet vad problemet kan vara och hur man fixar det?

Vore väldigt tacksam för hjälp

Mvh matha005

har du kollat diagnostiken då...om den säger något..? får den soppa...finns gnista,,,? kallstarten....btr:en...fördelare....kablar..
Senast redigerat av mrbuggy (27 september 2008)

Allt i allo
358 Inlägg
27 september 2008
låt bilen stå med tändningen på i tio sek innan du startar, om den startar då så har du en kass bränslepump förmodligen förpumpen.

De é nice !

5 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
okej, tack för era råd och jag testade så som Ramneborg  sa med tändningen och den startade upp på direkten:) så Tack så hemst mycket för hjälpen.

Sök