2639
Sök

Volvo 760 tic trycker ut mycket olja i vevhusventilationen :(

62 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tja, som rubriken säger så trycker den ut mycket olja genom vevhusventilationen, allt blev efter att jag körde sönder min topplockspackning och så bytte jag den mot en ny, innan var det mobil 1 helsyntet olja i sen slängde jag i vanlig delsyntet istället och nu när jag gasar så trycker den ut flera liter på en liten stund, vad kan ha hänt? den går inte dåligt eller något? nu har jag även provat hälla i helsyntet olja i den men ingen skillnad hmm någon som har en ide? Mvh

34 Inlägg
29 september 2008
de kan med läcka i oljereturen från turbon de problemet hadde ja när ja hadde bytt popplockspakininge. men under olje fällan så sitter de en gummiring den hanske har spruckigt de gör de iallafall på min 940turbo. hoppas att de hjäler nå:)

62 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
timmo skrev:
de kan med läcka i oljereturen från turbon de problemet hadde ja när ja hadde bytt popplockspakininge. men under olje fällan så sitter de en gummiring den hanske har spruckigt de gör de iallafall på min 940turbo. hoppas att de hjäler nå:)

jo d har jag vatt me om också, men satte en flaska med hål i o d kom 1.5 liter oljai den på en runda från vevhusventilationen smile men ska kolla ändå lite smile

34 Inlägg
29 september 2008
okej hoppas att de löser sig:smile

62 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
hoppas d, men nån som vet om oljan kan åka med ut genom vevhusventilationen om nåt är täppt? ryker också bra med vit rök därifrån och från oljastickan och påfyllningslocket med hmm

LÖST, var inget komp på ettans cylinder så var nog en kolv hmm
Senast redigerat av sopbilen (30 september 2008)

Sök