3015
Sök

"knäppningar" i hjulhus

19 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Hej jag har en honda crx -89 och nu har det uppstått konstiga "knäppningar" i det högra hjulhuset där framme. Man hör det oftast när man gör en kraftig vänster sväng från stillastående läge. Jag uppmärksamade ljudet efter jag bytt däck. Vad kan vara fel?

1 661 Inlägg
23 september 2008
Samma mått på nya däcken?  hissa upp bilen och kolla så inte däcken tar i nånting.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
23 september 2008
Externos skrev:
Hej jag har en honda crx -89 och nu har det uppstått konstiga "knäppningar" i det högra hjulhuset där framme. Man hör det oftast när man gör en kraftig vänster sväng från stillastående läge. Jag uppmärksamade ljudet efter jag bytt däck. Vad kan vara fel?

jag hade oxå knäppningar höger fram och det var fälgen som höll på att lossna. Men om den sitter fast på din så är jag 99% säker på att det är drivknuten.

3 235 Inlägg
23 september 2008
På min förra bil upplevde jag samma sak, och då var det spindelleden som var sliten.

19 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Tack för alla bra svar. Nu är det så här jag är total nybörjare inom bilvärlden och tänkte byta drivknuten själv. Jag är tacksam för lite tips och trix. Jag undrar också om biltemas knut "Civic  1,6 88-92" även passar en crx.

5 089 Inlägg
30 september 2008
Kanske bara är så lätt att det var så djupt mönster i dina nya däck att det har fastnat en sten imellan mönstret som följer med varje varv, och klickar varje gång den träffas asfalten?;P

\Lindgren

19 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Tack för alla bra svar. Nu är det så här jag är total nybörjare inom bilvärlden och tänkte byta drivknuten själv. Jag är tacksam för lite tips och trix. Jag undrar också om biltemas knut "Civic  1,6 88-92" även passar en crx.

hehe nä jag tror inte de wink Hissade upp den i helgen och tittade på knuten och det såg inte bra ut. En mekaniker har också tittat på den och konstaterat att den är trasig. Men det skulle kosta 1400 för knuten plus arbetet och då börja jag tänka i andra banor.
Senast redigerat av Externos (30 september 2008)

Sök