3612
Sök

Impreza med laddtrycksbekymmer

Site Manager
22 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
GT-00 med Öppet filter, 3" hela vägen inkl racekat, Unichip Piggyback-box, och större dump. Problemet ligger i att den tidigare laddat 1,1-1,2 Bar, men nu har den börjat ladda 0.6 Bar som max. Körde diagnostest och fick felkod på LMM, (ovanligt? :S) samt tomgångsmotor. Har bytt LMM och kört diagnostestet igen, utan felkoder denna gång. Trots detta laddar den bara 0.6 Bar fortfarande. Skiljer inget då piggyboxen är ikopplad eller ej. Har kollat ev läckage, bytt tryckslangar, kollat så allt sitter på plats, men hittar inget fel. Har provat att plugga slangen till Wastegate:n och då laddar den ju på långt över vad som är hälsosamt. (släppte gasen vid 1,9 Bar) Vad göra??? HJÄLP!!!

Subaru Impreza -Driven by what's inside

61 Inlägg
13 september 2008
Har du inte magnetventil som styr laddtrycket elektronisk?

Site Manager
22 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Japp, har redan listat ut att den nog är boven i dramat. Ny beställd, skall monteras i helgen.

Site Manager
22 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
tyvärr var inte magnetventilen problemet. Mätte upp den och den funkar som den ska. Kopplade sen på 12V på den och då öppnade den precis som den ska. Däremot fick jag ingen spänning fån kontaktstycket som sitter på ventilen. Iofs hade jag bara bilen på tomgång och "tomvarvade" den.  Fattar ínte vad felet är!!!

61 Inlägg
22 september 2008
Ingen säkring som styr laddtrycksstyrningen?
Din ABS lampa lyser inte?

Site Manager
22 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Näe, ingen säkring, första jag kollade. Desssutom kört diagnostest med noll (0) felkoder. sad

61 Inlägg
23 september 2008
Har du ingen verkstad i närheten som håller på med Subaru som kan kolla upp vad felet kan vara?

Site Manager
22 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Mja, har en "All-märkes-vekstad" i närheten med erkänt bra kunskaper av dom flesta märken, kunniga kort sagt. Ska lämna in bilen där, dom skulle koppla in datan och köra "rullande kontroll". Hoppas dom löser det iaf, jag är utan ideér på vad det kan va.

Forummoderator
26 354 Inlägg
24 september 2008
Har du provat det gamla klassiska med att ha lös batteripolen en halvtimme eller så..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
25 september 2008
Jag rekommenderar dig att kolla på vårt forum i Imprezaklubben.

Du kan få hjälp där...!

Lycka till 4 krafs kompis.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Site Manager
22 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Har du provat det gamla klassiska med att ha lös batteripolen en halvtimme eller så..?

Japp, har testat i flera intervaller i allt från 15 minuter till 12 timmar, men inget bättre blir det sad

Site Manager
22 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
MickeMys skrev:

Du kan få hjälp där...!

Mvh.Micke

Tack! Ska titta in där. Är det www.impreza.nu du menar ?

Mvh Peter

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
25 september 2008
Respect skrev:
MickeMys skrev:

Du kan få hjälp där...!

Mvh.Micke

Tack! Ska titta in där. Är det www.impreza.nu du menar ?

Mvh Peter

Exakt Peter.
Här kommer du till forumet direkt

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php

Lycka till

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Site Manager
22 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Nån som bytt "inloppslufttempgivare" på Impreza nån gång? Test visar att givaren ger signal om att temp är -40 hela tiden. sad

Sök