3584
Sök

större bromsar på volvo 760

726 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
hej! har en volvo 760 och är ej så hajj på bromsar överhuvudtaget. jag undrar vad som krävs för att man ska få på större bromsok och skivor? typ S60R ok och skivor? tack på förhand

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
21 november 2007
__r0b1n skrev:
hej! har en volvo 760 och är ej så hajj på bromsar överhuvudtaget. jag undrar vad som krävs för att man ska få på större bromsok och skivor? typ S60R ok och skivor? tack på förhand

vet inte alls 100% men skivorna passar som jag förstått det, den får du bygga någon typ av fäste till oket, det fästet skruvar du i där originaloket skall sitta och sen i det nya R-oket.
Men vet inte 100% men det är vad jag hört iaf:)

726 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Rooth07 skrev:
__r0b1n skrev:

vet inte alls 100% men skivorna passar som jag förstått det, den får du bygga någon typ av fäste till oket, det fästet skruvar du i där originaloket skall sitta och sen i det nya R-oket.

en adapter då kan man säga?

någon som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter ?

726 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare

4 822 Inlägg
25 november 2007
__r0b1n skrev:
Rooth07 skrev:
__r0b1n skrev:

en adapter då kan man säga?

Ja det är "bara" att bygga en adapter, har flera kompisar som kör med S60/V70 R AWD ok med XC90 T6/V8 skivor (335mm istället för 330mm som det sitter på R) på sina 740/760 och då är det min 18" som gäller.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

726 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
okej tack för hjälpen. men det är väl "bara" att svarva till adapter? någon som har ritningar på det?

1 004 Inlägg
25 november 2007
__r0b1n skrev:
okej tack för hjälpen. men det är väl "bara" att svarva till adapter? någon som har ritningar på det?

svarva en adapter tror jag inte funkar så bra.... skulle funka bättre med en laser/vatten skuren adapter... den skall ju inte vara rund? det handlar ju om att få ut oket från spindeln så att en större skiva får plats....
Senast redigerat av 262turbo (25 november 2007)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

5 Inlägg
26 mars 2008
HaR en volvo 760 -87 Tänkte sätta på v70 Front på den? Någon som har lite tipps för ombyggnad eller hur man ska kunna göra det för att det ska bli bra??
Senast redigerat av Luffan (21 oktober 2008)

726 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
gammal tråd, men fortfarande ine fått något svar,. någon som vet något företag som säljer adaptrar för att få på S60R oken?

172 Inlägg
1 oktober 2008
Bromsmannen.se tror jag säljer det du söker. Tror du har ett så kallat 'Big brake kit', eller nåt i den stilen, vilket inkluderer adaptrar, ok och skivor. Mitt tips är att du tar kontakt med dom.

Simon

Sök