3662
Sök

Varför skakar det?

1 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Hej jag har ett problem med min bmw 520 -89 problemet är det att bilen börjar skaka när jag kommer upp i ca 80 kmh.. Är det någon som varit med om detta problem ? OBS det är ej balanseringen på däcken..

tacksam för svar. mvh

1 002 Inlägg
26 juni 2008
Jag hade samma problem med min saab.. Det skakade vid 70 km/h.. När jag tittade närmare på mitt problem så hittade jag en sprucken center ring..

Kolla dom om du har några..

...

89 Inlägg
26 juni 2008
har du skadat bromsskiva eller nått? kolla bussningar och annat med. dom kan vara slut så glappar de i framvagnen och de känner du igenom rattstången.

BTLulle
26 juni 2008
Om du har ett stödlager på mellanaxeln så kan det vara det eller en knut på den som skurit brukar oxå ge vibrationer.

MVH Peter

5 089 Inlägg
26 juni 2008
centreringsring? skifta fram och bak å se ifall det försvinner.. glapp någonstanns?

\Lindgren

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
26 juni 2008
Kan vara en eller flera av fälgarna som är skadade också, borde dock den som balanserade ha märkt.

turboabstinens
442 Inlägg
27 juni 2008
Nästan 100% på att det är casterstag, övre länkarm (kärt barn har många namn), har själv haft de problemet på höger sida, bytte, nu är vänster slut och den skakar. Bussningen och spindelleden i länkarmen pajar. Om du bor nära Örebro så har jag en liggandes för höger sida.. Annars finns det på http://www.waarwest.se/ .

ocertifierad klåpmekare

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 juni 2008
kolla styrstaget
samma skit på våran merca och försvann när vi bytte
skakade skapligt mycket i hela bilen

FreddeK
27 juni 2008
Mucacha skrev:
Hej jag har ett problem med min bmw 520 -89 problemet är det att bilen börjar skaka när jag kommer upp i ca 80 kmh.. Är det någon som varit med om detta problem ? OBS det är ej balanseringen på däcken..

tacksam för svar. mvh

bromskivorna skulle jag tippa på. min gör likadant!

69 Inlägg
27 juni 2008
testa att bromsa hårt. skakar den vid inbromsningen så är det skivorna. skakar det ifrån framvagnen eller bakvagnen? framvagnens skakningar känns oftast i ratten. skakar det i bakvagnen så känner man det bakifrån och kan vara en lite orolig bakvagn.

hoppas att det löser sig!

MVH Phille

1 418 Inlägg
27 juni 2008
bussningar helt klart..

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

191 Inlägg
27 juni 2008
har hört att skakningar kan komma om skivorna är lite vinn också. sen kan de vara busningar

2 182 Inlägg
27 juni 2008
Om bromskivorna ä skeva/vinna så brukar det kännas vid inbromsning, brukar inte kännar vid normal körning. Om dem inte är extremt skeva/vinna

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

33 Inlägg
1 oktober 2008
hadde samma problem med min bmw 520 bytte styled i fram sen slutade de..

Sök