2614
Sök

får inte lös remskivan på veven på man 740 hjälp!!

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 oktober 2008
#21
kolvas skrev:
ni som säger att man inte skadar veven har nog inte rivit ner era motorer och mätt upp veven, även om motorn går och går riktigt så är det inte säkert att veven är 100% riktig efter gjort så...ska man då bygga på sin motor så får man rikta veven eller byta den.

Gör riktigt och använd mutterknackare eller startmotorn som jag beskrev.

Men då är det väl lika stor risk att man skadar veven när man kör mad startmotorn?
Sitter bulten fast fram och du låser den med spärrskaft och kör med starten så borde ju veven ta lika mycket stryk av det!


One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2008
#22
kolvas skrev:
ni som säger att man inte skadar veven har nog inte rivit ner era motorer och mätt upp veven, även om motorn går och går riktigt så är det inte säkert att veven är 100% riktig efter gjort så...ska man då bygga på sin motor så får man rikta veven eller byta den.

Gör riktigt och använd mutterknackare eller startmotorn som jag beskrev.

Kan säga att på min spis tex så är de nog mer skevt från fabrik än vad jag lyckas göra den....de går inte att kröka den...har gjort de ex antal gånger å har gjort de på min bil också...om den nu blivit så skev borde den tuggat lager också men jag kört 4000 mil sen jag köpte den....

trycket i cylindern uppgår te 4-5 tons tryck å denna kraft får veven ständigt utsättas för...den blir ju inte skevare å skevare ju längre motorn går....å lär knappast bli de efter att en lite snubbe på 100 kg hoppa lite på den heller...

de går inte....


4 001 Inlägg
3 oktober 2008
#23
Xuri skrev:
kolvas skrev:
ni som säger att man inte skadar veven har nog inte rivit ner era motorer och mätt upp veven, även om motorn går och går riktigt så är det inte säkert att veven är 100% riktig efter gjort så...ska man då bygga på sin motor så får man rikta veven eller byta den.

Gör riktigt och använd mutterknackare eller startmotorn som jag beskrev.

Kan säga att på min spis tex så är de nog mer skevt från fabrik än vad jag lyckas göra den....de går inte att kröka den...har gjort de ex antal gånger å har gjort de på min bil också...om den nu blivit så skev borde den tuggat lager också men jag kört 4000 mil sen jag köpte den....

trycket i cylindern uppgår te 4-5 tons tryck å denna kraft får veven ständigt utsättas för...den blir ju inte skevare å skevare ju längre motorn går....å lär knappast bli de efter att en lite snubbe på 100 kg hoppa lite på den heller...

de går inte....

det är skillnad på dynamiskt tryck och statiskt tryck...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2008
#24
kolvas skrev:
Xuri skrev:
kolvas skrev:
ni som säger att man inte skadar veven har nog inte rivit ner era motorer och mätt upp veven, även om motorn går och går riktigt så är det inte säkert att veven är 100% riktig efter gjort så...ska man då bygga på sin motor så får man rikta veven eller byta den.

Gör riktigt och använd mutterknackare eller startmotorn som jag beskrev.

Kan säga att på min spis tex så är de nog mer skevt från fabrik än vad jag lyckas göra den....de går inte att kröka den...har gjort de ex antal gånger å har gjort de på min bil också...om den nu blivit så skev borde den tuggat lager också men jag kört 4000 mil sen jag köpte den....

trycket i cylindern uppgår te 4-5 tons tryck å denna kraft får veven ständigt utsättas för...den blir ju inte skevare å skevare ju längre motorn går....å lär knappast bli de efter att en lite snubbe på 100 kg hoppa lite på den heller...

de går inte....

det är skillnad på dynamiskt tryck och statiskt tryck...

mm men de är ändå massivt gods vi pratar om...å ska jag vara ärlig är nog risken större att ramlageröverfallen sviktar innan veven gör de för de är tunnare gods...



Sök