2601
Sök

Turbokonvertering S70

257 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#1
vad skiljer min från turbomodellen*2.5t* förutom grenrör, insugsrör, ic, turbon???
nämn allt ja behöver byta för att få en 2.5t motormässigt

5 852 Inlägg
2 maj 2006
#2
född med spett o slägga ser ja? Varför köpte inte herrn en turbo?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 maj 2006
#3
ojojoj... glöm det pojk allt förmycket för en orutinerad som du (no offence). dessutom är det praktiskt taget omöjligt genom besiktning om du inte kör den som ombyggt fordon.

man lever bara en gång så lev väl!

257 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#4
Bullo skrev:
ojojoj... glöm det pojk allt förmycket för en orutinerad som du (no offence). dessutom är det praktiskt taget omöjligt genom besiktning om du inte kör den som ombyggt fordon.

jag ska inte besikta med turbo

257 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#5
tujbo skrev:
född med spett o slägga ser ja? Varför köpte inte herrn en turbo?

för att han inte fick

257 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#6
ja undrar vilka delar ja ska byta för att få en 2.5t inget annat!
inget annat vill ja veta

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 maj 2006
#7
Danne_86 skrev:
Bullo skrev:
ojojoj... glöm det pojk allt förmycket för en orutinerad som du (no offence). dessutom är det praktiskt taget omöjligt genom besiktning om du inte kör den som ombyggt fordon.

jag ska inte besikta med turbo

kul att byta motor 2 ggr varje år. och det är inte så lätt att du kan ta loss turboaggregatet och besiktiga...

man lever bara en gång så lev väl!

945 Inlägg
2 maj 2006
#8
Men fan låt han testa. Herregud han ville veta vad som skulle bytas inte ha en predikan hurvida han BORDE köpt en turbo eller ej.


Avstängd
257 Inlägg
2 maj 2006
#9
byta motor, styrbox mm.... vet inte om det skiljer mellan lådan på turbo & vanliga. vissa har ju lite starkare låda i turbo modellerna samt drivaxlar. förutom de så får du köpa en turbo koppling om du inte gillar att byta koppling ett par gånger om året.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 maj 2006
#10
Sir_x skrev:
Men fan låt han testa. Herregud han ville veta vad som skulle bytas inte ha en predikan hurvida han BORDE köpt en turbo eller ej.

håller med dig....man lär sig av misstag dessutom smile....Men som sagt är en jäkla massa jobb du kan typa om du byter till en 2.5t motor helt istället så slipper man oroa sig för polis/Sbp.


10 287 Inlägg
2 maj 2006
#11
Orkar inte beskriva rubbet för typ femtioelfte gången. Sök på forumet eller kolla på www.turboperformanceclub.com.

/Göran

Danne_86 skrev:
vad skiljer min från turbomodellen*2.5t* förutom grenrör, insugsrör, ic, turbon???
nämn allt ja behöver byta för att få en 2.5t motormässigt

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

36 Inlägg
3 maj 2006
#12
sattsa på att byta bil eller fixa en 2.5t motor med härva boxar med mera är nog lättaste men varför göra sånt i en ny bil?


25 Inlägg
3 maj 2006
#13
Jag har en A4 1,8 20V utan turbo det som skiljer turbon och min bil är  kolvarna,Bromsarna ,Samt det elektriska till motorn. ngt annat kommer jag inte på..


Sök