3489
Sök

Motorproblem Volvo 850

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Farsan har en 850 av gen2, tror det är en -97a. Nu har farsan vore på jobbresa i en vecka och bilen har stått still under den tiden.
Förut när vi körde med den kom vi kanske 2km, stannade (farsan skulle ha chips) och han lät bilen stå på, under tiden han var inne blev den hackigare och hackigare så jag slog av den.

När han kommer ut är den otroligt svårtstartad och vill helt enkelt inte. Vi får igång den, varvar upp den och förstår direkt att den inte går på att cylindrarna. Vi lyckas komma till en större och bättre parkering 200m bort där vi får lämna den för den går inte att starta mer.

Vad kan detta bero på och vad gör man åt det? Det låt som sagt att den inte gick på alla cylindrarna, men mer än så kan jag inte beskriva det hmm

Edit: La till volvo i rubriken ^^
Senast redigerat av Waho (3 oktober 2008)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
4 oktober 2008
mät bränsletrycket för dom pumparna är vanligt att dom går sönder och relä till pumpen är å vanligt.. de kan du koppla förbi, kamaxelgivaren är å vädigt vanligt.. tror mer på kamaxelgivaren..

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

8 250 Inlägg
4 oktober 2008
Ni haer naturligtvis kollat rotor/fördelarlock? Soppafilter bytt senast?

132 Inlägg
4 oktober 2008
jag skulle slå en koll på stiften å se om de fick soppa?? kan ju vara en eller flera spridare som har lagt av eller fastnat!! kan ju även var en kamremshopp dock högs osanolikt!!!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 oktober 2008
svinto23 skrev:
jag skulle slå en koll på stiften å se om de fick soppa?? kan ju vara en eller flera spridare som har lagt av eller fastnat!! kan ju även var en kamremshopp dock högs osanolikt!!!

Hade kamrem hoppat hade ju inte motorn startat..
Dock så kolla upp tändsystem & alla filter!
Sen kanske till och med Lmm

C H E V R O L E T <3

20 Inlägg
4 oktober 2008
Jag tror att tändningen ställt om sig och att det bränt hål på en kolv....

Herr
285 Inlägg
4 oktober 2008
Läckande spridare.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Tack för svaren! blir ut och kolla lite och se om vi kan komma på det då smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
4 oktober 2008
den startar ju inte.. står ju om man läser..

Children-Of-Bodom skrev:
svinto23 skrev:

Hade kamrem hoppat hade ju inte motorn startat..
Dock så kolla upp tändsystem & alla filter!
Sen kanske till och med Lmm

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Sök