2495
Sök

En första bil!

46 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare, jag är nu körkortsägare och letar efter en bil! Det är då en första bil som jag letar efter, har redan en bubbla som rullar fint men är ute efter lite mer än 30hk. Jag har en budget som ligger på runt 20tusen minus ca.. Jag undrar va ni tycker skulle va bra som första bil.

Intresserad av:
En bil som har ett par hk big_smile alltid mycket roligare att köra då, inget ruckel som en gammal fiesta eller något utan en bil stora utrymmen, 3dörrars helst, rolig att köra, snygg (helst lite av en sport bil) och helst billig i drift så som bensin, försäkring och skatt. 

Jag har kollat på
Mitsubishi Eclipse G1 2.0 16v. årsmodell 93
Saab 900 SE combi 2,3 årsmodell 96
Volvo 850 årsmodell 94
BMW 520 årsmodell 89-90
Golf 1,8 årsmodell 88

Alla modellerna ligger på runt 20papp! Kom gärna med tips och va ni tycker om de ja kollat på osv.
Jag vill köpa en bil som jag inte ska behöva skruva med allt för mycket.  Får gärna va liten med men ett jävla drag. Vet att man inte får toppen på isberget för 20 papp men aa TIPSA

Tackar tackar!!

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
3 oktober 2008
om du ska ha en billig bil så kan du utesluta alla utom golfen..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
3 oktober 2008
Du kan hitta en fin honda civic för 20K. Hitta en 92-95.

+Rolig att köra.
+Låg vikt.
+Låg bensin förbrukning.
+Massvis med tillbehör och reservdelar.

-Rostar lätt runt hjulen.

Hitta en civic med minst 100Hk (orginal) så kommer du ha roligt ett bra tag. Obs att många civics kan vara hårt körda, lukta på oljan, glykolen, och kolla alla vätskor när du köper bil. Om det luktar bensin så kan det innebära problem.

Annars är väl eclipse en najs bil också. Alla poliser tittar snett när de ser BMW´s tongue

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 oktober 2008
Försäkringskostnaderna är kanske inte de roligaste men går som djur gör dom, Saab 9000 cs(e) 2,3 ftt -92-98 smile Tidiga bilar går att få i ok skick för 10k.

Annars kanske en sen og900s/t16/t8 special 88-93, riktigt snygga bilar, går bra, ca 10-15k för ett ok exemplar, acceptabla försäkringskostnader.

ng900 94-97 funkar, men 9000 är en bättre bil till ett förmånligare pris med trevligare utrustning
Senast redigerat av TenZer (3 oktober 2008)

Rock'n Roll

Master of the obvious
636 Inlägg
3 oktober 2008
bmw 318i e30

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2008
Välj en bakhjulsdriven bil, så slipper du ryck i ratten vid acceleration och att bilen plogar rätt fram i kurvorna. Bakhjulsdrift och körglädje betyder i mina ögon BMW. Som ett plus får du en välbyggt nästan överdimensionerad bil som håller bra.

En snål modell är 318is, pigg med sina140hp och går på 0,7 blandad. Denna har även kamkedja så du slipper rembyten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

terazzi
3 oktober 2008
Hade satsat på en civic 1,6 wink
Går bra och snålt, lätt fixa till snyggt med smile

bor i
529 Inlägg
3 oktober 2008
Ecllipsen

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Intresseklubben
673 Inlägg
3 oktober 2008
honda civic är riktigt roliga tycker jag.. små och lekfulla bilar smile flyttar ändå på sig lite smile

/Mvh Andreas

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 oktober 2008
En golf 1.8 för 20000 låter lite väl mkt? Hehe, men de e ju iaf en väldigt billig bil att äga på alla sätt och vis. Körglädje är ju individuellt. Varför inte kolla efter en GTI kanske?

...!!!???
257 Inlägg
3 oktober 2008
Måste ju rekommendera Eclipsen big_smile
Bra bil må jag säga. Men kolla även upp civicen som många skriver, finns nog mer stylinggrejer till den.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
3 oktober 2008
Peugeot 205 GTI skulle jag valt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

16 197 Inlägg
3 oktober 2008
golf 2 gti fram till o me -88=139 hk...wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Försöker iaf
1 998 Inlägg
3 oktober 2008
Bmw 318is eller en honda crx ev civic.

Bmw har bakhjulsdrift så körglädje är inte svårt att hitta i en sån.
Hondorna går bra men har framhjulsdrift.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

46 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
supersupra87 skrev:
Du kan hitta en fin honda civic för 20K. Hitta en 92-95.

+Rolig att köra.
+Låg vikt.
+Låg bensin förbrukning.
+Massvis med tillbehör och reservdelar.

-Rostar lätt runt hjulen.

Hitta en civic med minst 100Hk (orginal) så kommer du ha roligt ett bra tag. Obs att många civics kan vara hårt körda, lukta på oljan, glykolen, och kolla alla vätskor när du köper bil. Om det luktar bensin så kan det innebära problem.

Annars är väl eclipse en najs bil också. Alla poliser tittar snett när de ser BMW´s tongue

Jag hittade ju en civic nu som är rätt ok. Dock är ju fälgar att diskutera ;D Billig var den med. Om ja får ner den till 10 skulle ja kunna köpa ett par riktigt fina fälgar med! Och även gå igenom små saker på den big_smile
http://www.blocket.se/vi/18120451.htm?ca=23_10_s där e annonsen va tycks? Första bil tänk på de big_smile

Sök