2918
Sök

Tips om billiga turboaggregat?

113 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hade min 9-3 aero -01a på service idag, och den har dragit lite mycke olja för mig så ja bad dom kolla upp det, om då fick ja till svar att de ända möjliga kunde va turbon, för dom hade gått igenom allt annat tänkbart. bilen har gått 10000 mil å helt original så de känns lite tråkigt, men men, frågan e ifall nån vet nån bra sida som har billiga bra utbytesagg?

Turbon i fråga e en Mit TD04Hl

// Erik

Besserwisser
263 Inlägg
2 oktober 2008
#2
http://www.google.se/search?hl=sv&q … &meta=

Där har du massor av företag som kan göra det du vill. Utbytesturbos kostar ungefär lika mycket hos alla företag. Och btw, TD04HL är modellserien, men berättar inte exakt vilken modell det är. TD04HL-15G/16T t.ex.

Men aja, de listorna har det företag som ska renovera turbon så det är ju skitsamma. Ring runt till olika företag och se vad du får för pris.
Senast redigerat av Siqqe (2 oktober 2008)


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
2 oktober 2008
#4
Biltema. Nä men seriöst ring runt till olika turbofirmor o hör vad dom tar för pris.

5 089 Inlägg
2 oktober 2008
#5
Rspeter skrev:
Biltema. Nä men seriöst ring runt till olika turbofirmor o hör vad dom tar för pris.
testat biltemas?tongue

\Lindgren

4 821 Inlägg
2 oktober 2008
#6
om du är ute efter en som är lite större än orginal så har du en här http://www.turbomeck.se/mulles_special.htm men vill du hellre ha en sån som du har idag så kan han säker fixa det med.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
2 oktober 2008
#7
GIK?? airtune? svensk turboservice?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

16 197 Inlägg
2 oktober 2008
#8
skroten??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hemmapul AB
195 Inlägg
2 oktober 2008
#9
de roliga e att biltemas e identisk med orginal turbon. enda skilnaden är att de inte står saab på den. min polare bytte de på sin saab och den går lika bra som innan.

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

KHRacing
3 oktober 2008
#10

Lackerare
10 Inlägg
4 oktober 2008
#11
www.turbotech.se har bra priser för utbytes, Gik turbo teknik har hyfsade priser.


1 497 Inlägg
4 oktober 2008
#13
VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
de roliga e att biltemas e identisk med orginal turbon. enda skilnaden är att de inte står saab på den. min polare bytte de på sin saab och den går lika bra som innan.
Det blir säkerligen ingen skillnad på motorgången.
Men frågan är om turbon håller lika länge.

Lagrena som sitter i Biltema turbon är säkerligen inga hög kvalitets lager.
Och genom detta kan biltema dra ner priset på turbon.

Dunken
4 oktober 2008
#14
För min del tror jag att det inte beror på turbon, ta bort slangen på turbon och kolla om det är olja där.
//Dunken

18 Inlägg
4 oktober 2008
#15
Buskaz skrev:
Hade min 9-3 aero -01a på service idag, och den har dragit lite mycke olja för mig så ja bad dom kolla upp det, om då fick ja till svar att de ända möjliga kunde va turbon, för dom hade gått igenom allt annat tänkbart. bilen har gått 10000 mil å helt original så de känns lite tråkigt, men men, frågan e ifall nån vet nån bra sida som har billiga bra utbytesagg?

Turbon i fråga e en Mit TD04Hl

// Erik
skroten kanske

113 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#16
Dunken skrev:
För min del tror jag att det inte beror på turbon, ta bort slangen på turbon och kolla om det är olja där.
//Dunken
Okej, specifisera dig lite om vilken slag de exakt e så ska ja ta å titta.

// Erik


Sök