3457
Sök

piggyback till e36 turbo

28 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Hej. Vad ska man ha för "piggyback" när man har turbokonverterat sin bmw
325i e36. Vill ha ett billigt och bra. Har kollat lite på AEM , är det någon
som har de som vet lite om de, om de är bra eller dåligt, enkelt att mappa själv mm.
Eller räcker det med ett Gizzmo men de kunde man inte kontrollera tändningen med.
Eller finns det något annat bra och billigt, isf vart och hur mycket går de på? smile

MVH Mattias

654 Inlägg
6 oktober 2008
Vad behöver du ha för funktioner på ditt EMS/Piggyback?
Allså vad du behöver kunna ställa in/styra.

Finns ju idag system som tar över typ ALLT,sen system som är kompatibla med: bränsle,tändning,etc etc.

654 Inlägg
6 oktober 2008
Ett EMS som byter ut ECU´ns funktion helt alt när inpå om ja minns rätt.
Feel free to correct me
Senast redigerat av Blida (6 oktober 2008)

440 Inlägg
6 oktober 2008
mm vad ska du styra bar soppa /bränsle/extraspridare mm  i så fall kan du köpa ett smt6 piggyback av mig:P annars satsa på nått lite dyrare .. mvh

jim ..

28 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
crx_jim skrev:
mm vad ska du styra bar soppa /bränsle/extraspridare mm  i så fall kan du köpa ett smt6 piggyback av mig:P annars satsa på nått lite dyrare .. mvh

Kanske räcker med de? Är de lätt att koppla in?
Lätt att mappa med? Vad vill du ha för de? smile

12 086 Inlägg
6 oktober 2008
SM6 är bra vad jag hört.

I princip vill man ju bara ha kontroll på soppan när man får laddtryck, vilket orginal inte klarar.
tändningen behöver man väl igentligen inte röra, möjligen om man vill ställa bax den lite när man kommer upp i varv?

Har för mig jag skrev till dig i en annan tråd?
Jag känner en som har ett färdigmappat SM6 för M5 spridare till vanos, orginal komp och etanol. ca 350hk.
Tillsalu alltså..

440 Inlägg
7 oktober 2008
smt6 har jag kvar ej annvänd det sj då jag fickför mig att kölpa ett anant..,, kan läsa lite om det inne på maxtuning.se där finns inkopplings sheman ocu allt möjligt.. ich jaq dte skja funka bra och vara lätt andvänt! mvh ji´m pm:a vid intresse>!

jim ..

Sök