3449
Sök

fjäderspännare biltema.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
13 december 2007
Caffe skrev:
beemern skrev:
varför ska alla va så oseriös å köpa för när de finns riktiga sänkfjärdar för 1500kr. hmm...

Hittar du 4st nya sänkfjädrar som sänker 60/40 till BMW E30 eller Saab 9000 för 1500kr med frakt så får du gärna posta länken.

http://www.gemotorsport.se/webbutiken.html - Passar E30 Sedan, Coupé
316i,318i
Sänker 60mm fram/ 40mm bak = 1350:-

Doh, to late  roll
Senast redigerat av NIzmO (13 december 2007)

- Time Attack -

1 436 Inlägg
13 december 2007
Tjena, det trodde jag inte!
Får tacka Slave_joe & NIzmO för tipset.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

.......
2 655 Inlägg
13 december 2007
precis, beställde mina 60/40 och plockade ut dom för 1500kr så de finns;) så som en länkade ovan, bättre å köpa sånna än att kapa...
Senast redigerat av beemern (13 december 2007)

124 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
men jag vill inte kapa fjädrarna..... ska kunna göra den till orginal igen.
utan att köpa nya fjädrar.

"Ijenkligen"
788 Inlägg
13 december 2007
joel91 skrev:

har en polare som satte dubbla satser per fjäder på sin kadett.
och det syntes typ intre alls hmm

köp hellre riktiga sänkfjädrar på www.stylabilen.se

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

.......
2 655 Inlägg
13 december 2007
joel91 skrev:

va e de då för mening å sänka?, sen fjäderspännare gör typ inte ett skit hmm...

124 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
ne jag behöver inte men då vill jag ha tag i spacers...

DIESEL är fränt
28 Inlägg
Oseriös Aktör
592 Inlägg
19 december 2007
Gilbert skrev:
Finnmerchant skrev:
kapar man så blir dom ju mjuka

Nää.
dämparna sjunker ju och de blir hårdare.

nej metallen tappar sin spänst.fasat detta beror ju på om du kapar dom väldigt kort så då hårdnar dom ju

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

2 924 Inlägg
19 december 2007
Finnmerchant skrev:
Gilbert skrev:
Finnmerchant skrev:
kapar man så blir dom ju mjuka

Nää.

nej metallen tappar sin spänst.fasat detta beror ju på om du kapar dom väldigt kort så då hårdnar dom ju

jo möjligt de kan bli hårda men dämpningsfunktionen på stötdämparna är då borta .....och bilen kommer lätt i studsning = inget fäste... och vips så har du studsat av vägen, speciellt i en liten bil som Fiat Uno.... föreställ er bara om bilen studsar över i mötande körbana i typ 90km/h...fy! neutral

joel91 skrev:
nej det finns inte till fiat uno...
jag ska nog köpa det iaf behöver inte va bra väghållning.

Sänkfjädrar finns visst till Fiat Uno, http://www.gemotorsport.se har 40mm sänkfjädersats för 1750kr
Skifta tillbaka till originalfjädrar när du ska sälja den är inte svårt eller dyrt.

Antar du vill kunna besiktiga bilen och må bra även i fortsättningen(?) Köp då sänkfjädrar och var rädd om livet!
Senast redigerat av peegee (19 december 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

1 Inlägg
8 oktober 2008
peegee skrev:
Finnmerchant skrev:
Gilbert skrev:

Nää.

jo möjligt de kan bli hårda men dämpningsfunktionen på stötdämparna är då borta .....och bilen kommer lätt i studsning = inget fäste... och vips så har du studsat av vägen, speciellt i en liten bil som Fiat Uno.... föreställ er bara om bilen studsar över i mötande körbana i typ 90km/h...fy! neutral

joel91 skrev:
nej det finns inte till fiat uno...
jag ska nog köpa det iaf behöver inte va bra väghållning.

Sänkfjädrar finns visst till Fiat Uno, http://www.gemotorsport.se har 40mm sänkfjädersats för 1750kr
Skifta tillbaka till originalfjädrar när du ska sälja den är inte svårt eller dyrt.

Antar du vill kunna besiktiga bilen och må bra även i fortsättningen(?) Köp då sänkfjädrar och var rädd om livet!

skulle beställa till sierran därifrån, men så står det "per st" betyder det att det kostar 1650kr fjädern? Står inget om nån sats där inte neutral

Sök