2261
Sök

Trimma 200sx S13

bor i
529 Inlägg
3 oktober 2008
#21
mmh får väll göra det wink har alla delar nu smile

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

174 Inlägg
3 oktober 2008
#22
Har ingen aning om hur ECU'n och LMM i 200'an räknar på luften.
Jag vet dock att min gamla S13 gick rejält fett efter att jag monterat dumpventilen, trots att jag laborerade med olika fjäderspänningar och lånade in en LMM.

Med öppet filter och dump gick den som en påse nötter om man inte rengjorde glödtrådarna någon gång i veckan, lagom kul men då var man ung och ville hellre ha konstiga ljud från motorrummet än en frisk motor. big_smile


bor i
529 Inlägg
4 oktober 2008
#23
JontaK skrev:
Har ingen aning om hur ECU'n och LMM i 200'an räknar på luften.
Jag vet dock att min gamla S13 gick rejält fett efter att jag monterat dumpventilen, trots att jag laborerade med olika fjäderspänningar och lånade in en LMM.

Med öppet filter och dump gick den som en påse nötter om man inte rengjorde glödtrådarna någon gång i veckan, lagom kul men då var man ung och ville hellre ha konstiga ljud från motorrummet än en frisk motor. big_smile

vilka glödtrådar?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 oktober 2008
#24
David91 skrev:
JontaK skrev:
Har ingen aning om hur ECU'n och LMM i 200'an räknar på luften.
Jag vet dock att min gamla S13 gick rejält fett efter att jag monterat dumpventilen, trots att jag laborerade med olika fjäderspänningar och lånade in en LMM.

Med öppet filter och dump gick den som en påse nötter om man inte rengjorde glödtrådarna någon gång i veckan, lagom kul men då var man ung och ville hellre ha konstiga ljud från motorrummet än en frisk motor. big_smile

vilka glödtrådar?

glödtråden i lmm..
jag har kört med öppen dump och öppet filter i 3 år nu..har inga som helst problem..
prova dig fram


bor i
529 Inlägg
4 oktober 2008
#25
Yes. kompisen kommer med dumpen idag big_smile

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 oktober 2008
#26
har du fått rätt på tryckröret nu?


bor i
529 Inlägg
4 oktober 2008
#27
Yes det var 70mm smile var nere på biltema igår och köpte en ''dumpventils adapter'' big_smile

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Galen
849 Inlägg
4 oktober 2008
#28
funkar perfekt att köra med bosch dumpen som sitter på volvo och saab, kostar 400kr för en ny och vill du inte lägga ut det finns det hur mycket osm heslt på skroten. Tycker det är riktigt onödigt att köpa Hks dumpen då den kostar så jävla mycket, visst det är ju bra för man kan bygga om den till återcurkulerande men köper man en HKS dump så gör man det för ljudet:P

jaja lycka till med trimningen och kör på det som föregående har skrivit men byta topplockspackning behöver du inte göra om du ska ha 200hk, visst det är bättre men lite overkill endå.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Mr: Mike
231 Inlägg
7 oktober 2008
#29
Många bra tipps här, så de känns nästan dumt att svara! smile

Tänkte bara skriva att de första du ska inhandla är oljekyl! Våra bilar är väldigt känsliga för värme (minst 19raders).
Sen är de bara att köra på. Om du ska över 250hk så se till och byt ut orginal kolvarna och sen lämna in toppen för portning.

//Mike

Tipps på snurra är en Garrett GT2871R. Då har du o växa i.

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 oktober 2008
#30
Mike_200sx skrev:
Många bra tipps här, så de känns nästan dumt att svara! smile

Tänkte bara skriva att de första du ska inhandla är oljekyl! Våra bilar är väldigt känsliga för värme (minst 19raders).
Sen är de bara att köra på. Om du ska över 250hk så se till och byt ut orginal kolvarna och sen lämna in toppen för portning.

//Mike

Tipps på snurra är en Garrett GT2871R. Då har du o växa i.

till en början tycker jag att man ska skaffa en oljemätare..
jag har ingen oljekyl och jag har aldrig kommit över 100 grader..



Sök