2971
Sök

Bmw M5 E39 ELLER Bmw M3 e36 vilket av det?

261 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Hade valt E39 M5an alla dagar i veckan året runt. Mycket snyggare bil som går betydligt bättre än M3:an. Mer lyx osv.. Ska någon gång i mitt liv äga en M5:a om det så är det sista jag gör:P

Du har såå rätt asååå..tack för ditt tips!!;O)

Me-BboyLuna

V-Power
1 186 Inlägg
7 oktober 2008
baltis skrev:
sen så måste det väll även sägas att för att få en riktigt fin m5a så får du lägga närmare 130-140 en m3a får du därimot för 100. sen måste det även tilläggas att m5orna är istort sett omöjligt att köra på under 1,5 medans m3an kommer du undan på 1,1 med samma körsätt big_smile

Riktigt fin M3:a får du ge 130-140 för. Fin M5:a upp mot 180-200.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 283 Inlägg
7 oktober 2008
BboyLuna skrev:
Strych skrev:
Själv ägt en bmw e39 m5 och det går inte på långa vägar att jämföra med en m3 e36a.
Först och främst får du en snabbare bil, en lyxigare bil och slutligen en bil som får mer uppmärksamhet.
Efter alla nysvenskars raggar-rundor i sina e36or har folk slutat lägga märke till dem, sordligt men sant.
Valet är givet, e39..
Råd:
- Hör efter ifall vanos är bytade, efter i princip 10tusen mil kan vanosen på en tidig e39a paja närsom. Står det mellan två bilar, välj då den som har bytt vanos.
- Testa kopplingen ordentligt, då original koppling inte är så mkt att hänga i julgranen. Den pallar enbart 550nm, vilket ligger i riskzonen då bilen har 500nm.
- Personligen hävdar jag att 1/3 m5or på blocket är mer eller mindre nerskruvade. Var nogrann.. kolla rost, pedaler, ratt, växelspak osv som enkelt avslöjar bilens egentliga miltal.

jag håller med dej alla wannabes om man säger soo vaa som stylar dom till M3 or fast dom inte är det d e som du säger...jag håller faktiskt med att en M5 är bättre en e36 M3 mkt mer bil för pengarna!

jag satstar på en svensksåld kan d göra skillnad med tanke på att folk pillar på bilarna??

Du verkar vara en wannabe?

R.I.P. Michael Jackson!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 oktober 2008
Haha ja han e ju en wannabe själv.
Är de inte riktigt dyrt o äga en sån här M5a? Klart man lockas ibland liksom men tänker att bara byta bromsar måste väl kosta en årslön

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 oktober 2008
För helvete ta M5:an!!!

Sky´s the limit...

vinnarskalle!
907 Inlägg
7 oktober 2008
som alla andra har sagt, så skulle även jag välja M5an, om jag hade råd. all service lär inte vara gratis, och en v8 kan bli svindyr om den krånglar!

261 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Haha ja han e ju en wannabe själv.
Är de inte riktigt dyrt o äga en sån här M5a? Klart man lockas ibland liksom men tänker att bara byta bromsar måste väl kosta en årslön

haha ja om ser det såå "var" jag det men nu e d slut med det yikes)

Me-BboyLuna

261 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Casy skrev:
som alla andra har sagt, så skulle även jag välja M5an, om jag hade råd. all service lär inte vara gratis, och en v8 kan bli svindyr om den krånglar!

Du kör M3a själv såå du vet ;O)men är d samma kännsla o köra en 3.0 liter o 3.2 liters??

Me-BboyLuna

12 086 Inlägg
8 oktober 2008
Vad jag förstår så är S62 en bra motor, med undantag för vanos och kopplingen så är dom väl relativt felfria.

vinnarskalle!
907 Inlägg
8 oktober 2008
BboyLuna skrev:
Casy skrev:

Du kör M3a själv såå du vet ;O)men är d samma kännsla o köra en 3.0 liter o 3.2 liters??

3,2an är ju lite snabbare, o har bättre bromsar. Väghållningen bör nog vara ganska identisk.
Vad du än köper, tänk igenom ditt val noga. Både M5e39 och M3e36 har sina brister.. man får oftast vad men betalar för.

261 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Casy skrev:
BboyLuna skrev:
Casy skrev:

3,2an är ju lite snabbare, o har bättre bromsar. Väghållningen bör nog vara ganska identisk.
Vad du än köper, tänk igenom ditt val noga. Både M5e39 och M3e36 har sina brister.. man får oftast vad men betalar för.

tack för ditt tips ;O)

Me-BboyLuna

Sök