3481
Sök

Snälla hjälp mig med lågnivåutgång! (Med bilder)

040 RedLine
1 219 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nu vet jag inte hur själva baselementet i GAS A112BP är, men däremot vet jag ganska säkert att om man har en sån där färdigbyggd bandpasslåda så bör den sitta i en kombi eller kombikupé. Orsaken är att rören inte sticker ut ur lådan och då kan man heller inte få in ljudet ordentligt i en sedankupé.

I sedanbilar så får man lov att utnyttja skidluckan eller eventuella hål i hatthyllan för att få in ljudet på ett bra sätt, då är en färdigbyggd bandpasslåda utan utstickande rör ett dåligt alternativ enligt mig.

Men du, om jag köper DLS ASB120 2x10" Aktiv Baslåda:n så borde det låta mycket hur jag än sätter den eller?
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

21 761 Inlägg
22 september 2008
Om du monterar den tätt mot ryggstödet, tex med en ram runt baffeln så att inte ljudet kan studsa bakåt i bagaget, då kan du säkert få in bra tryck i kupén med den lådan om du även fäller fram skidluckan.

Det jag menar med mitt inlägg om bandpasslådan är att själva lådan kan vara bra, men att det kanske egentligen är monteringen och placeringen av lådan som gör att folk upplever den som dålig. En möjlig och även trolig orsak alltså. smile
Senast redigerat av Drönirettab (22 september 2008)

040 RedLine
1 219 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du monterar den tätt mot ryggstödet, tex med en ram runt baffeln så att inte ljudet kan studsa bakåt i bagaget, då kan du säkert få in bra tryck i kupén med den lådan om du även fäller fram skidluckan.

Det jag menar med mitt inlägg om bandpasslådan är att själva lådan kan vara bra, men att det kanske egentligen är monteringen och placeringen av lådan som gör att folk upplever den som dålig. En möjlig och även trolig orsak alltså. smile

Aha ok, skall försöka plasera den rätt.smile Men du har ingen erfarenhelt om vilken av de två basarna som är bäst och prisvärldast?tongue
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

21 761 Inlägg
23 september 2008
Nej, det har jag tyvärr inte.

040 RedLine
1 219 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nej, det har jag tyvärr inte.

Ok, lungt.
Någon annan?smile
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

...!!!???
257 Inlägg
24 september 2008
Har iaf kopplat in GAS A112BP:n i min Eclipse nu.
Och jag må säga att jag är positivt överraskad! Grymt mycket tryck för dom pengarna. big_smile

Och jag ställde bara lådan i bagaget, utan större bekymmer. Ljudet tar sig utan problem in i kupén.
I och för sig är det inte mycket i vägen (ett tunnt baksäte tongue) men ändå.

Kolla Eclipsen för bilder!

040 RedLine
1 219 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Ompa2000 skrev:
Har iaf kopplat in GAS A112BP:n i min Eclipse nu.
Och jag må säga att jag är positivt överraskad! Grymt mycket tryck för dom pengarna. big_smile

Och jag ställde bara lådan i bagaget, utan större bekymmer. Ljudet tar sig utan problem in i kupén.
I och för sig är det inte mycket i vägen (ett tunnt baksäte tongue) men ändå.

Kolla Eclipsen för bilder!

Låter ju bra:D Riktigt fin Eclipse du har!
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 september 2008
BrajjAxx skrev:
pattilatti2 skrev:
du kan få min låda  me basar för de:)

Ok Najs:) Vad är det för nått då?
//BrajjAxx

dls magnesium basar..12" 2sty me låda.. 800w rms

040 RedLine
1 219 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
BrajjAxx skrev:
pattilatti2 skrev:
du kan få min låda  me basar för de:)

Ok Najs:) Vad är det för nått då?
//BrajjAxx

dls magnesium basar..12" 2sty me låda.. 800w rms

Är den Aktiv eller passiv? Har den slutsteg eller?
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

20 Inlägg
25 september 2008
köp inte gas, ett tips :p.
Dls är ett bra mycket bättre märke, kolla in på tex. nardik.se dom har bra priser.
Körde med en jbl gto bas med låda från nårdik förr, lät helt okej. Den gick på runt 1200:-.

// -JockeP

040 RedLine
1 219 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
-JockeP skrev:
Dls är ett bra mycket bättre märke, kolla in på tex. nardik.se dom har bra priser.
Körde med en jbl gto bas med låda från nårdik förr, lät helt okej. Den gick på runt 1200:-.

// -JockeP

Aha, ok! Jag kan inte detta så bra, men gas är inte de bra ljud för pengarna? Eller kanske bara är nått som alla köper i början för de inte kan nått!
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

...!!!???
257 Inlägg
25 september 2008
BrajjAxx skrev:
-JockeP skrev:

// -JockeP

Aha, ok! Jag kan inte detta så bra, men gas är inte de bra ljud för pengarna? Eller kanske bara är nått som alla köper i början för de inte kan nått!
//BrajjAxx

Har faktiskt aldrig kört GAS innan jag köpte lådan jag har nu (fick inte in något annat färdigbyggt, max höjd 29cm tongue). Och jag kan ju säga att den ägde sönder både Kenwood och MDS som jag haft tidigare. Inga värstingmärken, men det ska ju inte GAS va heller.

040 RedLine
1 219 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Ompa2000 skrev:
BrajjAxx skrev:
-JockeP skrev:

// -JockeP

//BrajjAxx

Har faktiskt aldrig kört GAS innan jag köpte lådan jag har nu (fick inte in något annat färdigbyggt, max höjd 29cm tongue). Och jag kan ju säga att den ägde sönder både Kenwood och MDS som jag haft tidigare. Inga värstingmärken, men det ska ju inte GAS va heller.

A, ok:P Så man kan säga att den är prisvärld men inte bra?tongue
Aja troro det blir den dyra istället, kommer bara sluta med att man tröttnar på Gas:en så blir det en bättre troro ja, eller har jag fel?
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

040 RedLine
1 219 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Var skall jag jag fästa remotekabeln i stereon?
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

1 008 Inlägg
8 oktober 2008
Normalt brukar remoteutgången sitta i den gula kontakten med lågnivån, men eftersom du saknar denna så får du haka på den på den BLÅ sladden i svarta power-kontakten.

040 RedLine
1 219 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
240bns skrev:
Normalt brukar remoteutgången sitta i den gula kontakten med lågnivån, men eftersom du saknar denna så får du haka på den på den BLÅ sladden i svarta power-kontakten.

Ok, men kan man lösa det genom att sätta någon vanlig strömbrytare eller något?smile
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Sök