3314
Sök

Nån mer som haft skitont i örat efter öronporpp?

332 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Har använt öronproppar vissa nätter:/, o för ett tag sen när jag vaknade på morgonen hade jag skitont i örat när ja tog ut öronproppen, det bultade och gjorde verkligen skitont:S var varm o svullen bakom örat elr hur man ska förklara. Ringde till vårdcentralen men fanns ingen tid den dagen så jag väntade och efter några dagar försvann de men nu har det kommit tillbax igen i samma öra och är det känns värre nu än förut fyfan aj aj.... o panodilen hjälper inge vidare haha. Blir väl o ringa o beställa läkartid snart:P Funderar på om öronproppen kan ha skadad trumhinnan elr nå?

Nån som vart med om nå sånt här elr har nån aning om vad det kan vara :p
för nu kan ja fan itne sova haha aj aj aj ajjjjjj sad

208 Inlägg
8 oktober 2008
tvivlar på att en öronproppp kommer så långt in som till trumhinnan, men kolla upp det! Det är inte bra att leva med smärta smile *försöker lära sig själv*

If you can't convince them, confuse them!

Lagerhjon
178 Inlägg
8 oktober 2008
Låter nästan som om du har fått en vaxpropp. Öronproppen har tryckt till vax som lägger sig å täpper till.
Har du lock oxå?
Prova revaxör (tror jag det heter) som finns på apoteket.

219 Inlägg
8 oktober 2008
Jag använder öronproppar på jobbet och när jag repar så det blir ganska mycket och i början hade jag samma sak ont i öronen efter och kan än idag ibland få ont efter 4-5h men tror nog mer att du har ont pga ovanan att ha öronproppar och att dom sitter i så många timmar plus att du har säkert för stora, gå in på Apoteket och köp öronproppar i din strl. MVH

332 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Ska till doktorn nu på fredag för en anann sak så då kan ja lika gärna fråga;p fast dom här öronpropparna jag har är dom minsta som fanns haha, men om man får en vaxpopp göre så jäkla ont då :S kan knappt ligga på ena sidan o sova me örat usch..jo ja prova revaxör förut men de hjälpte inte ett  skit:/ ah får set vad det kan vara då nu på fredag..
Senast redigerat av HBB (8 oktober 2008)

249 Inlägg
8 oktober 2008
Jag körde med revaxör en gång, men det var inte pga ont utan att jag gjorde en undersökning och läkaren sa att jag hade en hel del vax smile.. Men man får jobba med den där orangea sprutan en del för att få det att lossna, det är inte bara spruta lite ljummet vatten i örat. Man får prova sig fram, t.ex. kan man ju fylla handfatet och doppa örat i och sen jobba med sprutan. Sen fick jag köra kanske 4 ggr per öra innan det till slut släppte.

Iaf det var riktigt skönt efteråt (jag fick ut 2-3st vaxklumpar i varje öra stora som smultron ungefär, blev lite förvånad över mycket skräp som legat i öronen)

Vet inte hur mycket jag tillför denna tråd smile men kan tänka mig att du gav upp för tidigt med revaxören, man få kämpa en del - vaxproppar ger sig inte så lätt
Senast redigerat av 85an (8 oktober 2008)

1 570 Inlägg
8 oktober 2008
Det kan bli nån liten inflammation eller nåt i hörselgången kanske. Jag har haft sån där värk massa gånger, brukar gå över efter några dagar.

12 086 Inlägg
8 oktober 2008
Jag vet precis hur de känns, hade öronproppar 10h om dagen på förra jobbet.. kändes helt våldtagen i öronen när man drog ut dom tongue Men för mig gick de över efter någon halvtimma.

huh?
10 427 Inlägg
8 oktober 2008
Hade ju hörselpropp och kåpa i öronen kanske 20 timmar/dygn under vissa veckor
när man gjorde lumpen. Fick ju ont av båda! Tinningen trycktes ihop och öronen
värkte.. fifaen.

Vet hur det känns!

Men att det fortfarande gör ont låter skumt.

156 Inlägg
8 oktober 2008
ja. får alltid ont av öronproppar. därför använder ja hellre mina peltor shotgunner pro vid skytte eller arbete. då de inte trycker i öronen lika mycket.

mvh tobbe

911 Inlägg
8 oktober 2008
Man måste operera örat, man skär ett snitt för att sedan suga ur vätskan som uppstår vid den så kallade uppsvullnaden , och detta görs utan bedövning tyvärr för att vara säkra på att man inte somnar in under twekytweky ! annars kommer svullnaden vara där hela tiden och du får blomkålsöron !

pic up the phone, wazzzaaa

FreddeK
8 oktober 2008
zortep skrev:
Man måste operera örat, man skär ett snitt för att sedan suga ur vätskan som uppstår vid den så kallade uppsvullnaden , och detta görs utan bedövning tyvärr för att vara säkra på att man inte somnar in under twekytweky ! annars kommer svullnaden vara där hela tiden och du får blomkålsöron !

Skymtar jag en gnutta ironi i detta inlägg??

Har också fått ont av öronproppar...tog några dagar innan smärtan försvann...

332 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Men jag har svårt o tro att det e vaxpropp?? för jag har inge lock elr nå i örat... elr har man skitont då:S för jag har så jäkla ont i örat så ja kan knappt ligga på örat när ja sover fast nu knaprar ja värktabletter så de e mkt bättre idag:P förra gången ja åkte på de här me ont i örat efter öronpopparna så fick ja hög feber o skit men men får se va doktorn sä ger nu på fredag:P hade mkt problem em öroninflamamtion när ja va mindre så de kanske e nå inflamerat i örat haha fan

85an skrev:
Jag körde med revaxör en gång, men det var inte pga ont utan att jag gjorde en undersökning och läkaren sa att jag hade en hel del vax smile.. Men man får jobba med den där orangea sprutan en del för att få det att lossna, det är inte bara spruta lite ljummet vatten i örat. Man får prova sig fram, t.ex. kan man ju fylla handfatet och doppa örat i och sen jobba med sprutan. Sen fick jag köra kanske 4 ggr per öra innan det till slut släppte.

Iaf det var riktigt skönt efteråt (jag fick ut 2-3st vaxklumpar i varje öra stora som smultron ungefär, blev lite förvånad över mycket skräp som legat i öronen)

Vet inte hur mycket jag tillför denna tråd smile men kan tänka mig att du gav upp för tidigt med revaxören, man få kämpa en del - vaxproppar ger sig inte så lätt

165 Inlägg
8 oktober 2008
HBB skrev:
Har använt öronproppar vissa nätter:/, o för ett tag sen när jag vaknade på morgonen hade jag skitont i örat när ja tog ut öronproppen, det bultade och gjorde verkligen skitont:S var varm o svullen bakom örat elr hur man ska förklara. Ringde till vårdcentralen men fanns ingen tid den dagen så jag väntade och efter några dagar försvann de men nu har det kommit tillbax igen i samma öra och är det känns värre nu än förut fyfan aj aj.... o panodilen hjälper inge vidare haha. Blir väl o ringa o beställa läkartid snart:P Funderar på om öronproppen kan ha skadad trumhinnan elr nå?

Nån som vart med om nå sånt här elr har nån aning om vad det kan vara :p
för nu kan ja fan itne sova haha aj aj aj ajjjjjj sad

Jag brukar kunna få så när jag har haft mp3 "lurarna" i länge.. öronen blir tokvarma och ont som fan.. Har ingen som helst vettig förklaring tyvärr hmm

FreddeK
8 oktober 2008
Det kan ju vara öroninflammation du har åkt på....

1 067 Inlägg
9 oktober 2008
Använd inte revaxör innan du varit hos läkare..

Skulle du ha hål i trumhinnan eller öronhinneinflammation osv kan du skada dig själv allvarligt med att använda revaxör eller liknande produkter..

Receptarien hos apoteket säger det också innan de säljer det åt dig..

332 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Mmm:S ska till doktorn imorn för en annan sak så ja ska be han kika i örat då;P

Sök