tjenare , har funderingar på att chippa min 740 tic -85 . kör just nu på 1bars ladd har r - spridare ,3" avgas, öppetfilter ,531 topp med m,m . undrar om det gör stor skillnad med chippet är ju inte sugen på att ställa upp laddet ngt mer på grund av stakarna "b230et". undrar även om den luftmassemätaren\lufmängdsmätaren med spjäll går att byta ut , till den med trådar vet inte vilken som är vilken . som boxxen är original skulle den ta det bytet som en felkod , och ingenting skulle fungera . gör chippet så att det går ? vill ni ha nummret på boxxen så får ni säga till. mvh robin olsson
ha ha men köp ett chipp ganska snabbt så slipper du ras:) billigt å bra chipp hittar du hos http://www.vikingchip.com/ ring å fråga efer ecomax:) kostar 1500:-
Stakarna tar väl inge pisk så utan att ha chip? Det är väl värre att bilen går snålt och riskerar att spika? Stakarna tål väl inget mer ladd för att man har chipp?
Stakarna tar väl inge pisk så utan att ha chip? Det är väl värre att bilen går snålt och riskerar att spika? Stakarna tål väl inget mer ladd för att man har chipp?
Näe det var det jag tänkte på med, 1kg med orginalstakar i b230et är på gränsen oavsett om man chippar eller inte. chippet byter ju inte stakar. I detta fall har han ju r-spridare, så mer soppa bör den få.
Men hur långe räcker orginal LMMen om man skickar på mer soppa?
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Hur hade du tänkt dig skicka på mer soppa? ska du ha större spridare ska du öka storlek på lmm vd jag vet iallafall.
Jo, vet att man skall ha rätt blandning soppa/luft. Men tänkte om det fanns nått att spela med, alltså att man kan ha x mer i soppa utan att byta llm? Mest eftersom när man chippar så får man mer soppa, men inte mer luft?
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot