Har alltid tyckt min A4 har gått dåligt sedan jag köpte den. Eller inte gå dåligt utan mer att den är slö som aset. Vet att Audi A4 1.8T årsmodell 95-96 inte går så bra med bara 150hk men. <men den är som sagt mycket slöare än min Peugeot 206 Gti på 135hk utan turbo. Oc jag åkte i helgen en 940turbo på 150hk som skulle köra ifrån mig utan att jag skulle få växla typ Men de som jag tycker är konstigast är att Audin ska enligt instruktionsbok gå 225km/h men min gör inte mera än 180km/ h den orkar inget mera. En kille i garaget sa att de kan vara någon "Magnetventil" tror jag han sa. Och att de va jättevanligt att den gick sönder på Audis Turbo motorer? Utan en hel sådan ventil ska turbo bara ladda orginal ladd hela tiden. Ska mäta upp och kolla va en laddar. Motorn jag har har bara gått 8000 mil och turbon är bytt för 1200mil sedan.
Någon som vet va de kan vara? Magnetventil? Va kostar en sådan och är de svårt att byta? samt va ska en 1.8t ladda orginal?
Om magnetventilen är trasig så laddar inte bilen orginal, allt laddtryck försvinner då wastegaten står i öppet läge. men börja med att byta den så kanske det hjälper. Den är inte så dyr. Åk in till Audi o be dom kolla felkoder oxå.
Om magnetventilen är trasig så laddar inte bilen orginal, allt laddtryck försvinner då wastegaten står i öppet läge. men börja med att byta den så kanske det hjälper. Den är inte så dyr. Åk in till Audi o be dom kolla felkoder oxå.
Någon gissning va magnetventil och byta kostar? Va kostar de å läsa av koder då?
låter som ett laddluftsläckage. Pröva byta magnetventil först och främst och kolla upp ev felkoder. Efter det försök "låna" en luftmassemätare som du vet fungerar helt 100%igt. Om inte detta hjälpt hade jag nog provtrycks systemet efter läckage. Kan vara intercoolern som är trasig? Hade ett litet läckage på intercoolern på min förra bil så den bara laddade 0,3 bar istället för 0,8...