vill du få deras godkännande så kan man ju göra så att tex ens föräldrar alltid tjötar om att man ska klippa gräset å du har alltid vägrat så säger du nu att du klipper gräset en sommar om du har deras tillåtelse att göra det du vill...
vadå tvingar dig? vill du behålla den...vägra sälja den...
beräkna utgifter på den innan du köper den bara...bränsle, försäkring, skatter mm....
vad skulle du säga/göra om du var i samma sits som mej ooch dina föräldrar sa "det är inte aktuellt"
hade jag vetat att jag klarar det ekonomiskt och dom hade totalvägrat och jag verkligen ville det så hade jag skaffat den i hemlighet...det e ändå mitt liv...hade mina föräldrar velat skapa ett gap mellan dom å mig så får dom väl skylla sig själva...
så långt vill jag nog inte gå men jag vill att dom accepterar att jag vill ha en a-traktor och kommer att skaffa traktorkort mm vad skulle du ha gjort då?
vill du få deras godkännande så kan man ju göra så att tex ens föräldrar alltid tjötar om att man ska klippa gräset å du har alltid vägrat så säger du nu att du klipper gräset en sommar om du har deras tillåtelse att göra det du vill...
ett förslag
det skulle mina föräldrar inte gå på, dom är fast beslutna jag vet inte hur jag ska ändra deras beslut....
inga föräldar kan väl vara så hårda? det är ju ett intresse bilhoobyn och föräldrar bör, iaf enligt mig, stödja sin barn i deras intressen...du kan citera mig till dem om du vill
jag är väldigt sugen på en a-traktor, men mina föräldrar säger nej "det är inge nödvändigt" "det kostar bara pengar" o.s.v dumma anledningar har nån varit i samma sits som jag? kan nån hjälpa mej komma på någoting eller dylikt har föräldrarna laglig rätt att förbjuda att jag tar traktor körkort och köper en a-traktor?
Tjata om alla deras misstag hela tiden T.ex, Vafan ni köper aldrig nånting till mig, ni köper bara åt syrran , ni har fan förstört mitt liv OSV OSV , men du fattar haha brukar funka ibland kanske ...
jag är väldigt sugen på en a-traktor, men mina föräldrar säger nej "det är inge nödvändigt" "det kostar bara pengar" o.s.v dumma anledningar har nån varit i samma sits som jag? kan nån hjälpa mej komma på någoting eller dylikt har föräldrarna laglig rätt att förbjuda att jag tar traktor körkort och köper en a-traktor?
Tjata om alla deras misstag hela tiden T.ex, Vafan ni köper aldrig nånting till mig, ni köper bara åt syrran , ni har fan förstört mitt liv OSV OSV , men du fattar haha brukar funka ibland kanske ...
nej då blir mina föräldrar bara mera arga, men kanske "ni förstör mitt liv om jag inte får köpa en a-traktor!!!" det skulle kanske funka lite
va det gäller traktorkort så kostar ju det bara 1300 - 1500 totalt då du bara behöver göra teori, syntest, och ett teoriprov hos vägverket. Och pengarna för traktorn får du ju tillbaka när du säljer den.. ett av få fordon man inte förlorar så stora pengar på.
va det gäller traktorkort så kostar ju det bara 1300 - 1500 totalt då du bara behöver göra teori, syntest, och ett teoriprov hos vägverket. Och pengarna för traktorn får du ju tillbaka när du säljer den.. ett av få fordon man inte förlorar så stora pengar på.
jo det är väldigt sant! om man har tur kan man få ut mer än vad man köpte den för