3150
Sök

vad ska jag göra?

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
5 maj 2006
vill du få deras godkännande så kan man ju göra så att tex ens föräldrar alltid tjötar om att man ska klippa gräset å du har alltid vägrat så säger du nu att du klipper gräset en sommar om du har deras tillåtelse att göra det du vill...

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Painadict skrev:
laynus skrev:
Painadict skrev:

vadå tvingar dig? vill du behålla den...vägra sälja den...

beräkna utgifter på den innan du köper den bara...bränsle, försäkring, skatter mm....

vad skulle du säga/göra om du var i samma sits som mej ooch dina föräldrar sa "det är inte aktuellt"

hade jag vetat att jag klarar det ekonomiskt och dom hade totalvägrat och jag verkligen ville det så hade jag skaffat den i hemlighet...det e ändå mitt liv...hade mina föräldrar velat skapa ett gap mellan dom å mig så får dom väl skylla sig själva...

så långt vill jag nog inte gå men jag vill att dom accepterar att jag vill ha en a-traktor och kommer att skaffa traktorkort mm vad skulle du ha gjort då?

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
5 maj 2006
Painadict skrev:
vill du få deras godkännande så kan man ju göra så att tex ens föräldrar alltid tjötar om att man ska klippa gräset å du har alltid vägrat så säger du nu att du klipper gräset en sommar om du har deras tillåtelse att göra det du vill...

ett förslag smile

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Painadict skrev:
Painadict skrev:

ett förslag smile

det skulle mina föräldrar inte gå på, dom är fast beslutna jag vet inte hur jag ska ändra deras beslut....

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
jag ska gå nu men jag vill gärna fortsätta det här forumet igen jag kanske tittar in varje 30 minuter eller likn

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
5 maj 2006
inga föräldar kan väl vara så hårda? det är  ju ett intresse bilhoobyn och föräldrar bör, iaf enligt mig, stödja sin barn i deras intressen...du kan citera mig till dem om du vill smile

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
okej det ska jag ta upp i argumentet skriv gärna andra förslag ochså!!!

SSS -12
3 217 Inlägg
5 maj 2006
Inte för att vara tjurig, men var det inte typ 18-års gräns på denna sidan ett tag, eller ej Epa-traktorer och dylikt?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SSS -12
3 217 Inlägg
5 maj 2006

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

911 Inlägg
6 maj 2006
laynus skrev:
jag är väldigt sugen på en a-traktor, men mina föräldrar säger nej "det är inge nödvändigt" "det kostar bara pengar" o.s.v dumma anledningar har nån varit i samma sits som jag? kan nån hjälpa mej komma på någoting eller dylikt har föräldrarna laglig rätt att förbjuda att jag tar traktor körkort och köper en a-traktor?

Tjata om alla deras misstag hela tiden smile
T.ex, Vafan ni köper aldrig nånting till mig, ni köper bara åt syrran , ni har fan förstört mitt liv OSV OSV , men du fattar tongue haha brukar funka ibland kanske ...

pic up the phone, wazzzaaa

256 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
zortep skrev:
laynus skrev:
jag är väldigt sugen på en a-traktor, men mina föräldrar säger nej "det är inge nödvändigt" "det kostar bara pengar" o.s.v dumma anledningar har nån varit i samma sits som jag? kan nån hjälpa mej komma på någoting eller dylikt har föräldrarna laglig rätt att förbjuda att jag tar traktor körkort och köper en a-traktor?

Tjata om alla deras misstag hela tiden smile
T.ex, Vafan ni köper aldrig nånting till mig, ni köper bara åt syrran , ni har fan förstört mitt liv OSV OSV , men du fattar tongue haha brukar funka ibland kanske ...

nej då blir mina föräldrar bara mera arga, men kanske "ni förstör mitt liv om jag inte får köpa en a-traktor!!!" det skulle kanske funka lite

256 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Inte för att vara tjurig, men var det inte typ 18-års gräns på denna sidan ett tag, eller ej Epa-traktorer och dylikt?

jojo men det här är off topic då får man ju snacka om allt sånt, jag tänkte att nån kanske skulle ge några bra förslag så jag blev medlem!!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
6 maj 2006
Skaffa en riktig bil istället!!
Varför lalla runt i en epa????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

75 Inlägg
6 maj 2006
va det gäller traktorkort så kostar ju det bara 1300 - 1500 totalt då du bara behöver göra teori, syntest, och ett teoriprov hos vägverket.
Och pengarna för traktorn får du ju tillbaka när du säljer den.. ett av få fordon man inte förlorar så stora pengar på.

256 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
mylittlepolo skrev:
va det gäller traktorkort så kostar ju det bara 1300 - 1500 totalt då du bara behöver göra teori, syntest, och ett teoriprov hos vägverket.
Och pengarna för traktorn får du ju tillbaka när du säljer den.. ett av få fordon man inte förlorar så stora pengar på.

jo det är väldigt sant! om man har tur kan man få ut mer än vad man köpte den för

256 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
är det nån mer som har något förslag?

Sök