3477
Sök

Tomgångsproblem, B230

92 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#1
tänkte höra om någon råkat ut för lika fel som mig, bytte motor. Då e de så att jag får väldigt låg tomgång när motorn är kall, samt hög när den blir varm, finns inget läck på sug sidan, fick skruva in luft skruven under spjällhuset rejält för att få ner den till 1200rpm, var på över 2000 förut. ska väll ligga på ca 900 annars. Så när jag ska åka iväg så efter ett tag så dör den av när man rör på gasen, men släpper man den så rättar de till sig, detta händer bara i samband med körning efter start, annars går den som vanligt, det sitter ett LH 2.2 på den, Har någon råkat ut för dessa felen???

jag kunde inte motstå, var tvungen att ta denna

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 september 2008
#2
nytro skrev:
tänkte höra om någon råkat ut för lika fel som mig, bytte motor. Då e de så att jag får väldigt låg tomgång när motorn är kall, samt hög när den blir varm, finns inget läck på sug sidan, fick skruva in luft skruven under spjällhuset rejält för att få ner den till 1200rpm, var på över 2000 förut. ska väll ligga på ca 900 annars. Så när jag ska åka iväg så efter ett tag så dör den av när man rör på gasen, men släpper man den så rättar de till sig, detta händer bara i samband med körning efter start, annars går den som vanligt, det sitter ett LH 2.2 på den, Har någon råkat ut för dessa felen???

låter som ett typiskt tjuvlufts fel, du är säker på att de inte är ett läck på nå slangar eller packningar?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

92 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#3
The_Mechanic skrev:
nytro skrev:
tänkte höra om någon råkat ut för lika fel som mig, bytte motor. Då e de så att jag får väldigt låg tomgång när motorn är kall, samt hög när den blir varm, finns inget läck på sug sidan, fick skruva in luft skruven under spjällhuset rejält för att få ner den till 1200rpm, var på över 2000 förut. ska väll ligga på ca 900 annars. Så när jag ska åka iväg så efter ett tag så dör den av när man rör på gasen, men släpper man den så rättar de till sig, detta händer bara i samband med körning efter start, annars går den som vanligt, det sitter ett LH 2.2 på den, Har någon råkat ut för dessa felen???

låter som ett typiskt tjuvlufts fel, du är säker på att de inte är ett läck på nå slangar eller packningar?

japp det är jag, ja ja tycker oxå att det är ett sådant fel, men en burk startgas var testverktyget:) inte en varvhöjning ens

jag kunde inte motstå, var tvungen att ta denna

10 287 Inlägg
7 september 2008
#4
Berätta mer. Vad bytte du till för motor. Vad satt det för sprut i orginal på den motorn.

/Göran

nytro skrev:
bytte motor.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

92 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#5
Sharky skrev:
Berätta mer. Vad bytte du till för motor. Vad satt det för sprut i orginal på den motorn.

/Göran

nytro skrev:
bytte motor.


bytte till en 230 FB,  Det är ett LH 2.2 i den,

jag kunde inte motstå, var tvungen att ta denna

Tottis_vbg
20 oktober 2008
#6
kan bete sig så ifall returledningen till tanken läcker. men det borde du ha sett. sitter väl en tomgångsmotor på dom under insuget som kan krångla. kan gå att smörja den. kolla även så det inte sitter en massa smuts vid insugsspjället. ska vara en luftspalt runt hela spjället på nån 100-dels mm så blir där smuts å grejer så kan det bli konstig tomgång


Sök