2273
Sök

Vad tror ni? Kommer g.org nå 100K medlemmar innan Jul?

Med.lem
3 759 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Var ju snack om detta i våras, då ränkade några ut att det skulle slå om till 6 siffrigt vid sommarn 09. Har jag för mig, nu ser det ut som det är mycket närmre än så smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

3 354 Inlägg
20 oktober 2008
det har ju stadigt klättrat uppåt så det är nog inte helt omöjligt.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 oktober 2008
Tror inte det sker. Antalet medlemmar är lägre än på länge och få reggar sig. Fler som lämnar än som går med, möjligen om de e mkt inaktiva konton då...
Senast redigerat av Mortalis (20 oktober 2008)

8 881 Inlägg
20 oktober 2008
Ligger något i det Mortalis skriver. Många konton är säkert inaktiva och många har säkert flera konton.
Borde vara aktiva medlemmar som räknas och då är det klart färre än dagens 92 271

Fotograf på tierpidag.se

12 086 Inlägg
20 oktober 2008
Vad ska vi med 100000 medlemmar till?
Över hälften av dom har ju inte änns en bil upplagd.

Jag trivs med klenoderna smile

The one and only
1 091 Inlägg
20 oktober 2008
JapMax skrev:
Vad ska vi med 100000 medlemmar till?
Över hälften av dom har ju inte änns en bil upplagd.

Jag trivs med klenoderna smile

Så sant, så sant smile Hellre 1000 bilintresserade medlemmar än 100.000 fjortisar som bara är medlemmar för att få visa upp bilder på sig själva och inte ens vet hur en bil ser ut lol

Men det är klart... garaget.org drar väll in mer pengar om det är fler medlemmar roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2008
Har svårt att tänka mig det. Räkna lite snabbt på det och i genomsnitt måste garaget få in 117 nya användare per dag nu fram till jul. Igår blev det 81 nya medlemmar. Tyvärr är det nog för få dagar kvar tills jul.

Henrik Eberlund

3 059 Inlägg
20 oktober 2008
Frågan är ju igentligen hur många aktiva användare det finns..
Är ju dom som reggade sig för flera år sen och bara skrivit 1 eller ett par inlägg.. en del inga alls.
Dom skulle satt in lite folk som rensat undan alla dessa oaktiva som inte skrivit inlägg på flera år.

Administratör
11 899 Inlägg
20 oktober 2008
Mortalis skrev:
Tror inte det sker. Antalet medlemmar är lägre än på länge och få reggar sig. Fler som lämnar än som går med, möjligen om de e mkt inaktiva konton då...

"Fler som lämnar än som går med"...

Det är inte sant. Var har du fått detta ifrån?

Sen finns det massor av användare som besöker sidan regelbundet sen starten i princip utan att ha skrivit ett enda inlägg i forumet.

Använd inte forumet som nån slags måttstock, Garaget är inte ett forum, Garaget HAR ett forum. Jättestor skillnad.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 899 Inlägg
20 oktober 2008
För att få slut på spekulationerna.

Senaste dygnet har 11 000 olika konton använts. Det är en hög siffra, och den ökar snabbt om man förlänger tiden bakåt något. Mer än så säger jag inte av konkurrensskäl, men ni kan glömma det här med att hälften av kontona är inaktiva och att fler lämnar än som registrerar osv. Det är rena spekulationer, och det är helt enkelt inte sant.

OK? tongue

Det här är off topic dessutom...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2008
chrizz skrev:
För att få slut på spekulationerna.

Senaste dygnet har 11 000 olika konton använts. Det är en hög siffra, och den ökar snabbt om man förlänger tiden bakåt något. Mer än så säger jag inte av konkurrensskäl, men ni kan glömma det här med att hälften av kontona är inaktiva och att fler lämnar än som registrerar osv. Det är rena spekulationer, och det är helt enkelt inte sant.

OK? tongue

Det här är off topic dessutom...

Intressant läsning. Imponerande hur mycket folk som besöker denna sida dagligen. Om 11 000 konton använts då kan man börja fråga sig hur många fler som inte besöker sidan dagligen som inte loggar in.

Henrik Eberlund

20 oktober 2008
Eberlund skrev:
då kan man börja fråga sig hur många fler som inte besöker sidan dagligen som inte loggar in.

Det är ju ganska svårt för dom som inte besöker sidan att logga in:rolleyes: ...eller vad menar du:/

DFFL
9 020 Inlägg
20 oktober 2008
SupershittyToTheMax skrev:
Eberlund skrev:
då kan man börja fråga sig hur många fler som inte besöker sidan dagligen som inte loggar in.

Det är ju ganska svårt för dom som inte besöker sidan att logga in:rolleyes: ...eller vad menar du:/

Lika givande som vanligt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
20 oktober 2008
Tror inte det kommer hinna bli 100k nej.. Räknar man lite på det om det nu skulle regga sig 80 om dagen i snitt så krävs det 100 dagar för att 8000 ska bli reggade. Det blir tight, tror att snittet ligger under 80 också om man räknar med folk som säger upp medlemsskap/blir bortrensade.

Men Första kvartalet 2009 kommer det hända! smile

Svetsare
3 150 Inlägg
20 oktober 2008
Räknar man med ca 80 nya medlemmar varje dag till jul så ska det va ca 97-98.000 medlemmar till jul

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

FreddeK
20 oktober 2008
i slutet av januari kommer det ske=)

Mästare
2 947 Inlägg
20 oktober 2008
Det intressanta är ju faktiskt inte hur många medlemmar som finns här utan hur många som är aktiva, som sagt.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

FreddeK
20 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Det intressanta är ju faktiskt inte hur många medlemmar som finns här utan hur många som är aktiva, som sagt.

jo men om man ska svara trådskaparen på sitt första inlägg så är det antalet reggade medlemmar det handlar om och inget annat. Om du vill starta en tråd angående hur många aktiva användare det är så varsågod...

Med.lem
3 759 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Freddeponken skrev:
KimVsWorld skrev:

jo men om man ska svara trådskaparen på sitt första inlägg så är det antalet reggade medlemmar det handlar om och inget annat. Om du vill starta en tråd angående hur många aktiva användare det är så varsågod...

Det är lungt, spamma på ni, jag ville bara dra igång diskussionen igen smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök