Skulle vilja få lite råd på hur jag ska göra.. jag krocka med min bil för ett tag sen och nu fick jag reda på att föräkringsbolaget har varderat upp bilen till omkring 60.000kr å sen sa dom att jag skulle kolla upp själv med andra likvärdiga saabar som såg lika dana ut och kolla vad dom låg i pris. så om 60.000 inte stämmde...
det är inte klart om dom ska laga bilen eller köpa ut den. själva reperatinen skulle kosta 60.000 lika mycket som dom sa att bilen var värd..
Grejen är att jag har chippat bilen för omkring 15.000.
Tycker ni att min bil är värd mer än 60.000? ska jag skruva bort all chipptrim och sälja eller köpa en ny saab och skicka över chippningen på den eller köpa en helt ny bil?
Ta bort allt som heter trim, chip eller va du nu kallar det och har! Sätt tillbaka allt original! Ta sedan pengarna och köp en ny 9-3:a du gillar och trimma den!
fick redan på idag at jag skulle få 46000 för bilen, det hade blivit nåt missförstånd.. så jag får dra ner dit bilen dtår och skruva bort det jag får bort. Avgasröret är ju bara glömma...
Men nu snackar vi om att plocka bort allt, fälgar, inredning, sid, stereo, ratt, jaa, allt du kan tänkas kunna sälja eller använda på en annan bil. Ta pengarna, lägg 10 till själv och köp dig en 9-3 Aero för pengarna istället.