3642
Sök

ovanligt hög tomgång på volvo 740

83 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Hej.

min bil börjar går upp till 1500 i varv på tomgången när motorn blir varm.

är det lambdan som har gjort sitt? eller vad kan det vara?

motorn är en b234f -88

mvh danne

Volvo vad annars ?

83 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
ingen som har någon aning?

Volvo vad annars ?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
27 juli 2008
Har samma problem med min 745 GL-90  med b230F motor !  När den är varm går den på 1500-2000 varv på tomgång hmm   har bytt tomgångsmotor men det hjälper inte hmm  så vad göra ??  MVH Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

3 650 Inlägg
27 juli 2008
prova justera, göra rent gasspjället?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
27 juli 2008
Kesler skrev:

Menar du gasspjäll läges givaren elr vad den heter ??

3 650 Inlägg
27 juli 2008
Klorin_Elvis skrev:
Kesler skrev:

Menar du gasspjäll läges givaren elr vad den heter ??

yes box, sen vet jag inte hur det är med automatchoke på alla motorer, men den kan ju ha fastnat på nåt sätt

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 juli 2008
låter annars som läckage i någon vakumslang...

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
28 juli 2008
Lokaliserade felet på varför min gick så högt på tomgång smile   det var gas spjäll läges givaren som var en aning feljusterad  så det var enkelt fixat  smile så nu går den som en klocka på tomgång tongue   tack för hjälpen "Kesler"  // Emil

3 650 Inlägg
28 juli 2008
Klorin_Elvis skrev:
Lokaliserade felet på varför min gick så högt på tomgång smile   det var gas spjäll läges givaren som var en aning feljusterad  så det var enkelt fixat  smile så nu går den som en klocka på tomgång tongue   tack för hjälpen "Kesler"  // Emil

Lugnt wink bra att du fick ordning på det!
Senast redigerat av Kesler (28 juli 2008)

95 Inlägg
23 oktober 2008
har faktist samma jobbiga fel på min B234f. har prövat byta te en annan tomgångsmotor och bytt gasspjäll-läges givaren lr va de heter. och ställa in justera den, fast de blir samma fel..igen efter olika lång tid man varit ute å kört med den, och den där rackarn "klickar" inte när den går sådär tokigt,  utan man får typ, knacka lite på den så börjar den klicka igen när man vrider på gasen litegran, och då går den som en klocka tills den hänger sej igen,, nån som vet de kan va? :S

kan de vara kallstarts ventilen, eller tomgångsVentilen som sitter under insuget? :S som krånglar ist?
Senast redigerat av ChevLT1 (23 oktober 2008)

Sök