Min 6 år gamla 9-5a med 22 000 mil på mätaren rullar fortfarande med orginal avgassystem!
mvh
Inte dåligt. Men vad långt din bil har gått. Jag hade en 900-96 o har rullat 40000 mil då jag har sålt den. Jag behövde byta avgasen bara en gång. Min kompis har bilen o avgaset har inte pajat än. Han döpte sin bil till gamla långmilare men en pålitlig kompis. Min gamla bil har rullat 56000 mil utan problem.
Och vad bevisar det? Jo, att SAAB gör bra motorer!
Min 6 år gamla 9-5a med 22 000 mil på mätaren rullar fortfarande med orginal avgassystem!
mvh
Inte dåligt. Men vad långt din bil har gått. Jag hade en 900-96 o har rullat 40000 mil då jag har sålt den. Jag behövde byta avgasen bara en gång. Min kompis har bilen o avgaset har inte pajat än. Han döpte sin bil till gamla långmilare men en pålitlig kompis. Min gamla bil har rullat 56000 mil utan problem.
Och vad bevisar det? Jo, att SAAB gör bra motorer!
Min 6 år gamla 9-5a med 22 000 mil på mätaren rullar fortfarande med orginal avgassystem!
mvh
Men ljuddämparen gick aldrig sönder på din Saab 9-5? Det verkar va 900/9-3 som oftast får ljuddämparen dålig. Nu har jag en fråga till dig Redbull. När jag kör med min 9-3 02:a så hör jag att motorn känns mer bullrig än innan. Vet du vad det kan va för fel? Turbon bytte jag tidigare.
Att döma ut ett trasigt avgassystem är bland de enklaste sakerna man kan göra......sätt foten för slutröret och kolla om det pyser/brötar/ryker någonstans.
Men om motorn bullrar lite mer än innan. Kan det va avgasen som börjar bli kasst nu? Ska kolla det när jag ska till jobbet. Klockan 8 går jag ut o kollar om det ryker lite.
Precis som Sharky Jonte säger, Sätt foten för. Om bilen inte dör vet du att det läcker nånstans. Då är det bara att hissa upp och göra samma procedur igen och kolla vart det läcker.
Precis som Sharky Jonte säger, Sätt foten för. Om bilen inte dör vet du att det läcker nånstans. Då är det bara att hissa upp och göra samma procedur igen och kolla vart det läcker.
Kan väl knappast vara bra för motorn? Känns som det finns risk för igensotning...
Precis som Sharky Jonte säger, Sätt foten för. Om bilen inte dör vet du att det läcker nånstans. Då är det bara att hissa upp och göra samma procedur igen och kolla vart det läcker.
Kan väl knappast vara bra för motorn? Känns som det finns risk för igensotning...