3109
Sök

Trasig luftmassemätare, går den att laga?

1 661 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Tja, är ganska övertygad om att min luftmassemätare är paj, den verkar inte finnas på skroten och Nissan vill ha 8lax för den. Den sitter tydligen ihop med spjällhus och hela skiten.
Den är av sån modell att det går en liten stång innan gasspjället, där i ligger väl nån slags tråd eller nåt.
Nån som vet något sett att reperera eller få igång skiten?
MVH

761 Inlägg
15 april 2008
Går går det, men tror inte att du kan hitta reservdelar till LMM. Troligen lär det vara tråden som gått av och då är det ny tråd som gäller..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
15 april 2008
kör du med inoljat öppet luftfilter?
testa isf att plocka ut lmm och lägga den i ugnen några timmar på 60 - 80 grader. Bara du är säker på att lmm är pajj skadar det ju inte att testa iaf. Har en kär vän som gjorde så på sin s40, den höll i några månader till sedan... smile

Kan ju vara värt ett försök, jag lämnar dock inga garantier (vet att det låter helsjukt smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 april 2008
Beroende på om tråden är av eller bara smutsig så finns crc air sensor cleaner som fyller en viss funktion på de som bara har smuts på tråden...
Är den av så är det nog bara att köpa nudlar...

1 661 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Hmm,. okej får köpa sån cleaner och prova då.

axelj, nej det sitter ett nybytt org filter på den. Det förra var skabbigt så det kan ju hända att tråden är skitig. hahah, itne värt att böka med skiten för ett par månader. smile

60 Inlägg
16 april 2008
shit fan 8 lakan för en lmm det va nog rekordet hittils. kostar 1500 spänn till min VW men då måste man lämna in sin gamla av någon anledning. fan 8 lakan e ju fan skandal.

1 661 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Sååja, hittade en på skroten tillslut. 600:- och nu går bilen bra. smile

45 Inlägg
24 april 2008
Hur kan man kolla om LMM är sönder? Går det att kolla med en Ohmmeter på något sätt? ;p

Rapidoz
688 Inlägg
24 april 2008
Gurkaa skrev:
Hur kan man kolla om LMM är sönder? Går det att kolla med en Ohmmeter på något sätt? ;p

dra ut kontakten till Lmm:en och det inte blir någon skillnad så är den garanterat trasig

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

45 Inlägg
24 april 2008
940turboplus skrev:
Gurkaa skrev:

dra ut kontakten till Lmm:en och det inte blir någon skillnad så är den garanterat trasig

Okej, när jag drog ut den så hände ingenting speciellt. När jag sedan satt mig i bilen och gasade så gick den otroligt mycket sämre, och dog. Så min LMM är nog hel. tongue

1 661 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
haha, ja förmodligen. Jag kunde mäta spännig över min och se att det inte stämde. Så var det ett vanligt fel på just Micra K11.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
25 april 2008
billigare att köpa ny eller Beg, Då det tar en stund att fixa & kostar

C H E V R O L E T <3

5 Inlägg
31 juli 2008
har en fråga när jag drar ut sladen till min LMM händer det  ingenting alls men går otroligt bra då fast tomgången går upp o ner mellan 500 och 1000 varv... men om jag har det in kopplad så vill den dö  när jag gasar så smäller i luftburken och tråden är hel.

det är en Bmw 316 E46 -00

MVH// Nejjo

49 Inlägg
24 oktober 2008
har samma  fel på min  bara smäller  o dör   förmodligen är det luft massemätaren som e kaputt  det verkar så  tycker jag 

en eclipse jag har    så finns det nån som har en luftmassemätare till en bmw  måste ha suttit på en med 6,a i  då är jag intreserad  skicka ett pm i så fall

mvh

586 Inlägg
24 oktober 2008
Testa att göra rent den med Electric Clean, spraya rikligt.. funka för mig iallafall när min LMM krånglade. smile

Är den ändå trasig så är det väll värt ett försök? smile

Sök