Tja, är ganska övertygad om att min luftmassemätare är paj, den verkar inte finnas på skroten och Nissan vill ha 8lax för den. Den sitter tydligen ihop med spjällhus och hela skiten. Den är av sån modell att det går en liten stång innan gasspjället, där i ligger väl nån slags tråd eller nåt. Nån som vet något sett att reperera eller få igång skiten? MVH
kör du med inoljat öppet luftfilter? testa isf att plocka ut lmm och lägga den i ugnen några timmar på 60 - 80 grader. Bara du är säker på att lmm är pajj skadar det ju inte att testa iaf. Har en kär vän som gjorde så på sin s40, den höll i några månader till sedan...
Kan ju vara värt ett försök, jag lämnar dock inga garantier (vet att det låter helsjukt
Beroende på om tråden är av eller bara smutsig så finns crc air sensor cleaner som fyller en viss funktion på de som bara har smuts på tråden... Är den av så är det nog bara att köpa nudlar...
axelj, nej det sitter ett nybytt org filter på den. Det förra var skabbigt så det kan ju hända att tråden är skitig. hahah, itne värt att böka med skiten för ett par månader.
shit fan 8 lakan för en lmm det va nog rekordet hittils. kostar 1500 spänn till min VW men då måste man lämna in sin gamla av någon anledning. fan 8 lakan e ju fan skandal.
Hur kan man kolla om LMM är sönder? Går det att kolla med en Ohmmeter på något sätt? ;p
dra ut kontakten till Lmm:en och det inte blir någon skillnad så är den garanterat trasig
Okej, när jag drog ut den så hände ingenting speciellt. När jag sedan satt mig i bilen och gasade så gick den otroligt mycket sämre, och dog. Så min LMM är nog hel.
har en fråga när jag drar ut sladen till min LMM händer det ingenting alls men går otroligt bra då fast tomgången går upp o ner mellan 500 och 1000 varv... men om jag har det in kopplad så vill den dö när jag gasar så smäller i luftburken och tråden är hel.
har samma fel på min bara smäller o dör förmodligen är det luft massemätaren som e kaputt det verkar så tycker jag
en eclipse jag har så finns det nån som har en luftmassemätare till en bmw måste ha suttit på en med 6,a i då är jag intreserad skicka ett pm i så fall