3484
Sök

Hjälp fort! ang 940 turbo

46 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Tja! e i stor behov av hjälp nu, vet inte vilken turbo jag ska välja. har fått tag i en 15g begagnad i bra skick för 3000. men även en 19t bolt on, fabriksny för 7500. vet inte vad jag ska välja, vill inte lägga alla pengar på en turbo vill köpa fälgar också. vad tycker ni? sen även vad ska man köpa för chip till den turbon?

mvh/Richard
Senast redigerat av Norman_1 (24 oktober 2008)

I Don`t Think, I Drink!

130 Inlägg
24 oktober 2008
19t är ju bättre ifall du vill trimma vidare framöver, hade nog själv kört på den. men det beror ju helt på vad du siktar på för effekt och vilken karraktär du vill ha på motorn.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

46 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
eriico skrev:
19t är ju bättre ifall du vill trimma vidare framöver, hade nog själv kört på den. men det beror ju helt på vad du siktar på för effekt och vilken karraktär du vill ha på motorn.

jo men jag tror inte att jag ska trimma vidare på den motorn. har en annan som jag ska bygga på. men då ska jag ha en ännu större turbo;)

I Don`t Think, I Drink!

279 Inlägg
24 oktober 2008
19t kör själv med det tycker det funkar riktigt bra och bromsade min till 285 hk med 19t.

bränt gummi luktar kärlek

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
24 oktober 2008
köp 19t turbon. du kommer inte ångra dig. plus att motorn är viktigare än utsseendet big_smile

-den satt som en fläskläpp-

46 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
edis_87 skrev:
19t kör själv med det tycker det funkar riktigt bra och bromsade min till 285 hk med 19t.

vad har du gjort mer med motorn då?

I Don`t Think, I Drink!

46 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
husmus skrev:
köp 19t turbon. du kommer inte ångra dig. plus att motorn är viktigare än utsseendet big_smile

nej kanske inte. nja de beror väll på:P hehe

I Don`t Think, I Drink!

279 Inlägg
24 oktober 2008
Norman_1 skrev:
edis_87 skrev:

det är inte så mycket. annan kam, tre tum, öppet filter, sen programvara från tm racing.

46 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
edis_87 skrev:
Norman_1 skrev:
edis_87 skrev:

det är inte så mycket. annan kam, tre tum, öppet filter, sen programvara från tm racing.

okej:) vad menar du med programvara?

I Don`t Think, I Drink!

593 Inlägg
24 oktober 2008
Norman_1 skrev:
edis_87 skrev:
Norman_1 skrev:

drivrutiner i styrdonet för motorn..

279 Inlägg
24 oktober 2008
Norman_1 skrev:
edis_87 skrev:
Norman_1 skrev:

programvara=chip

46 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
epapower skrev:
Norman_1 skrev:
edis_87 skrev:

drivrutiner i styrdonet för motorn..

okej:) vad är de för drivrutiner du har då?

I Don`t Think, I Drink!

Sök