3338
Sök

V40 T4 som "hackar"

1 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Hej.
Min bil dummar sig periodvis.
Den "hackar", känns som om den missar tändningar kommer på alla varvtal men framförallt vid belastning. "hela bilen skakar och vibbrerar och har sig" Det kommer periodvis det kan gå en månad sen så börjar den igen. Första gången felet uppkom bytte jag stiften men de fortsatte ändå. Den tappar all ork och minsta lilla tryck på gasen gör så att den börjar hacka och det slutar inte förens man släpper gaspådraget vi snackar om nån millimeters rörelse. Har en kännsla av att felet uppkommer när man kör lite "hårdare" ingen buskörning men att ligga upp emot 200 några kilometer räcker och sen håller det i sig ett tag och försvinner därefter lika fort som de kom.

Någon som har varit med om nått liknande vad kan det vara?

Tack på förhand dp

4 586 Inlägg
25 oktober 2008
byt tändstift så kommer det nog lösa sig

37 Inlägg
25 oktober 2008
Har nog samma problem på min vet inte vad det är på min tror jag att det har något med bensinen och göra att den inte får tillräckligt...

* Voff voff *
10 583 Inlägg
25 oktober 2008
Troligen har en av tändspolarna fått spader, eventuellt går gnistan helt eller delvis genom "väggen" på "hatten" ner till stiftet!

Inte särskilt ovanligt!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

956 Inlägg
25 oktober 2008
Skulle kunna vara styrboxen som krånglar. Vilken årsmodell är det?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

299 Inlägg
25 oktober 2008
Min kompis hade liknande fel på sin! Men dom på Volvo sa att de va soppa pumpen! Så dom byte den så gick den rart igen! (v40 t4 -98)

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Sök