Ja som rubriken säger, min stereo slutar spela och laddar om skivan efter ca 30sec. beror det på att mitt batteri är slött, för stereo funkar bra i min andra bil. vad ska jag ta mig åt? det är ju inga inställningar som gör så att den spelar om iaf,d et är jag säker på. inte fel kopplat heller...
Då föreslår jag att du mäter laddspänningen på batteriet.
Gör som "Drönirettab" tipsar om. Mät laddspänningen, bör vara 14.0-14.4volt vid batteriet
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Vi hade ett liknande problem med en firmabils stereo. Det visade sig att det var stöldskyddet som slagit in. Ett tips om det är en originalstereo.
Ett annat tips är att kolla att inte anslutningarna glappar. Motorn små vibrationer kan vara tillräckligt för att störa. Hade det problemet på corvairen.
Vi hade ett liknande problem med en firmabils stereo. Det visade sig att det var stöldskyddet som slagit in. Ett tips om det är en originalstereo.
Ett annat tips är att kolla att inte anslutningarna glappar. Motorn små vibrationer kan vara tillräckligt för att störa. Hade det problemet på corvairen.
Det är inte glapps iaf, det har jag kollat upp. Och det är nog inte stöld skyddet.. Jag funderar på att sätta in en annan generator, men tveksam om det skulle hjälpa. Batteriet är på 55 ah så att ni vet .
Orsaken till att jag frågade var att jag misstänkte för hög laddspänning, men så var det inte alltså. Det är nog inte fel på din generator eftersom laddspänningen håller sig strax över 14V, batteriet är knappast fel heller.
Då verkar det egentligen som glapp eller liknande saker som Corvair har skrivit. Mät spänningen på kontakterna till stereons strömkablar, kolla om det varierar när motorn är igång.
Dra en ny plus å en ny minus direkt från batteriet till stereon som jag sa tidigare!!! mäta spänning hit och dit...äh,prova mitt förslag ska du se att de löser sig.
Dra en ny plus å en ny minus direkt från batteriet till stereon som jag sa tidigare!!! mäta spänning hit och dit...äh,prova mitt förslag ska du se att de löser sig.
Jag har istället varit till en audio butik och frågat om tjockare kablar som man skulle ha till stereon, och det fick jag, så nu har jag kopplat in tjocka kablar och det blir ingen skillnad, Less som F*N!! Ingen som har en lösning?