finns inget effekt ökande till 318 då? relativt billigt
Att trimma en sugbil är dyyyyyrt, kr/hk siffran brukar inte vara så kul. Dessutom vet vi ju inte vad DU tycker är billigt? Billigt för dig behöver ju inte vara billigt för mig eller tvärt om.
Mitt tips blir istället "psykologtrim": -Demontera en ljuddämpare och sätt dit ett ersättningsrör. -Öppna upp original luftburk, demontera eventuell ljuddämpare och sätt dit ett större inloppsrör så burken blir "öppnare".
Kommer garanterat att låta mer när du gasar och bilen kommer upplevas snabbare för en liten kostnad
Jag är ännu mindre diplomatisk än JonTe och kallar sådan "trim" på sugis för Styling. Dvs man upplever bilen som fränare ( = styling), men sätter man upp den i en bromsbänk så brukar man bli besviken om man förväntar sig mera effekt.
/Göran
jonTe skrev:
Mitt tips blir istället "psykologtrim": -Demontera en ljuddämpare och sätt dit ett ersättningsrör. -Öppna upp original luftburk, demontera eventuell ljuddämpare och sätt dit ett större inloppsrör så burken blir "öppnare".
Kommer garanterat att låta mer när du gasar och bilen kommer upplevas snabbare för en liten kostnad
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Trimma sugis behöver inte vara enormt dyrt räkat hk/kr men då gäller det att ha en motor som är dåligt utnyttjad från början (ford).
Jag ser absolut ingen anledning till att trimma en 318, det kostar mer än att köpa en 328. Vill man ha ännu mer effekt så köper man en M3. Sen om man fortfarande vill ha BMW så kan man börja fundera på att trimma.
En chip kanske? Kostar 1500:- och den monteras hemma hos dig, den har 1års garanti.
Ger ca10hk och mer vrid i motorn, har hört att den ska sänka bensinförbrukningen väldigt lite. Du kan pma mig om du vill veta var man kan köpa såna så skickar jag adressen till dig.
Trimma sugis behöver inte vara enormt dyrt räkat hk/kr men då gäller det att ha en motor som är dåligt utnyttjad från början (ford).
Jag ser absolut ingen anledning till att trimma en 318, det kostar mer än att köpa en 328. Vill man ha ännu mer effekt så köper man en M3. Sen om man fortfarande vill ha BMW så kan man börja fundera på att trimma.
Alla kanska inte vill köpa färdiga bilar..?? Finns säkert många som h¨åller med mejj att det e en viss tjusning i att SJÄLV ha gjort något....??? Eller har ja fel..?? Visst finns de bättre utgångsläge än 318:on...men var å en väljer väl vad man börjar ifrån....
-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Trimma sugis behöver inte vara enormt dyrt räkat hk/kr men då gäller det att ha en motor som är dåligt utnyttjad från början (ford).
Jag ser absolut ingen anledning till att trimma en 318, det kostar mer än att köpa en 328. Vill man ha ännu mer effekt så köper man en M3. Sen om man fortfarande vill ha BMW så kan man börja fundera på att trimma.
Alla kanska inte vill köpa färdiga bilar..?? Finns säkert många som h¨åller med mejj att det e en viss tjusning i att SJÄLV ha gjort något....??? Eller har ja fel..?? Visst finns de bättre utgångsläge än 318:on...men var å en väljer väl vad man börjar ifrån....
precis! köpte denna för att d va ett bra pris! tänkt inte behålla den men har fäst mig vid den nu! så ja tänkte börja leka lite med prestanda å sånt! effet ökning med mera