3676
Sök

Erfarenhet av RealCars frontar?

1 634 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Hej. Då jag klippte något fyrbent härom morgonen påväg till jobbet sprack fronten och en bit gick ur. Verkar inte vara några problem med försäkringsbolaget låta verkstaden byta ut den mot en eftermarknads, men då undrar jag om passformen är perfekt därifrån? För jag tror ju knappast att verkstaden har lust att modda för att få dit den, samma sak med försäkringsbolaget om betalningen.

Är det bara att montera den utan strul? Mao precis som om delen hade varit volvo orginal?
Realcar har en riktig trevlig front som inte ser så extrem ut, den kändes roliga än orginal.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

313 Inlägg
23 oktober 2008
jag hade inte problem med min front från realcar.
men jag har hört att några har fått göra egna fästen för att få den att passa bra.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

4 571 Inlägg
23 oktober 2008
Eftersom realcar inte tillverkar allting själv kan kvalitén såklart variera.

1 833 Inlägg
23 oktober 2008
Många har problem med passformen. Det är väldigt varierande som Izual skriver. Har du tur får du en klockren.

Plocka ut en på försäkringen och lös rästen själv annars?
Senast redigerat av Squadron (23 oktober 2008)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 878 Inlägg
23 oktober 2008
allt passade suveränt på min gamla 850 förutom baken. då jag fick göra nya hål just för fastsättningen utav den. tog mig kanske 1timme sen satt den på som ett smäck. men allt varierar. finns ingen 100% stylig firma tyvärr.

Billackerare
365 Inlägg
23 oktober 2008
f-bolaget betalar bara så mycket som en orginal stöt kostar, resten får du betala om eftermarknads stöten e dyrare.. o sen så betalar dom bara för tiden av vad en orginal stöt kostar o montera, resten får du även där betala, om du inte har nån snäll verkstad som bjuder på de smile ..då pass formen kan verkligen variera!! ibland e de bara o "smäcka" på den, ibland kan du få modda som fan.. smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

1 634 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Ok vad betalningen gäller så är jag och försäkringsbolaget överens. Jag har sagt till f-bolaget att om nu passformen skulle vara kass så får verkstaden bara hänga på den provisoriskt så jag kan köra hem, så löser jag resten själv för att slippa extra timdebitering.

Realcar själv säger att de tillverkar alla frontar själva och att passformen därför är "god" som han skrev. Lustigt att man inte kan lite fullt ut på någon. Får se till att verkstaden provar passformen då innan lackering ifall den behöver bytas.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Billackerare
58 Inlägg
29 oktober 2008
Mitt EVO-kit till min audi coupe var bland det sämsta skit jag varit med om! Grejerna var inte ens färdigutskurna och det var världens gjutskarvar på alla hörn på stötfångarna. Det var då första, och sista gången jag köpte något därifrån smile

4 586 Inlägg
29 oktober 2008
många frontar idag är tillverkade i glasfiber och där kan passforten variera mycket.

Sök