Hej. Då jag klippte något fyrbent härom morgonen påväg till jobbet sprack fronten och en bit gick ur. Verkar inte vara några problem med försäkringsbolaget låta verkstaden byta ut den mot en eftermarknads, men då undrar jag om passformen är perfekt därifrån? För jag tror ju knappast att verkstaden har lust att modda för att få dit den, samma sak med försäkringsbolaget om betalningen.
Är det bara att montera den utan strul? Mao precis som om delen hade varit volvo orginal? Realcar har en riktig trevlig front som inte ser så extrem ut, den kändes roliga än orginal.
allt passade suveränt på min gamla 850 förutom baken. då jag fick göra nya hål just för fastsättningen utav den. tog mig kanske 1timme sen satt den på som ett smäck. men allt varierar. finns ingen 100% stylig firma tyvärr.
f-bolaget betalar bara så mycket som en orginal stöt kostar, resten får du betala om eftermarknads stöten e dyrare.. o sen så betalar dom bara för tiden av vad en orginal stöt kostar o montera, resten får du även där betala, om du inte har nån snäll verkstad som bjuder på de ..då pass formen kan verkligen variera!! ibland e de bara o "smäcka" på den, ibland kan du få modda som fan..
Ok vad betalningen gäller så är jag och försäkringsbolaget överens. Jag har sagt till f-bolaget att om nu passformen skulle vara kass så får verkstaden bara hänga på den provisoriskt så jag kan köra hem, så löser jag resten själv för att slippa extra timdebitering.
Realcar själv säger att de tillverkar alla frontar själva och att passformen därför är "god" som han skrev. Lustigt att man inte kan lite fullt ut på någon. Får se till att verkstaden provar passformen då innan lackering ifall den behöver bytas.
Mitt EVO-kit till min audi coupe var bland det sämsta skit jag varit med om! Grejerna var inte ens färdigutskurna och det var världens gjutskarvar på alla hörn på stötfångarna. Det var då första, och sista gången jag köpte något därifrån