3425
Sök

Kladd i motorn på helt ny Volvo S60?!

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
30 oktober 2008
Nya bilar brukar ha sådant klet på karossen för att skydda lacken.
Vet inte om det är precis samma gegg men berättar vad jag vet...

Jag jobbade på rekondfirma förut.
Vi brukade avfetta bilen 1-3 ggr sen på med avfettning igen och använda svamp på det.
Då lossnade det mesta sen fick man putsa lite fint med vax på småfläckar som var kvar.

Fast du ska ju inte behöva putsa själv på en ny bil.
Det borde Volvo fixa åt dig!

Avstängd
93 Inlägg
30 oktober 2008
alexbenhard skrev:
Nya bilar brukar ha sådant klet på karossen för att skydda lacken.
Vet inte om det är precis samma gegg men berättar vad jag vet...

Jag jobbade på rekondfirma förut.
Vi brukade avfetta bilen 1-3 ggr sen på med avfettning igen och använda svamp på det.
Då lossnade det mesta sen fick man putsa lite fint med vax på småfläckar som var kvar.

Fast du ska ju inte behöva putsa själv på en ny bil.
Det borde Volvo fixa åt dig!

det där är definitivt inget man lägger i motorn sådär för helsike smile  det där är sabotage
kan köpa att det är nån segmassa man lägger lite innanför hjulhusen eller nått som rostskydd
ingen man bara häller typ en liter i motor-rum och stänger huven efter sig smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 oktober 2008
agentchaos skrev:
Neee men sådär får det fasiken inte vara !  mkt kan ske nu när det sparkas folk som avskedshämd!
jag skulle inte våga köpa en ny volvo nu själv ! det där har nån gjort med flit hajjar väll vem som helst!!!

Det är ganska säkert att det är sån där "skyddsvax" satt nämligen en hel skyddslist med typ plastfilm på alu-listen över fuelrailen på min 13 år gamla bil, som gulnat och som jag pelade väck.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

3 059 Inlägg
30 oktober 2008
agentchaos skrev:
Neee men sådär får det fasiken inte vara !  mkt kan ske nu när det sparkas folk som avskedshämd!
jag skulle inte våga köpa en ny volvo nu själv ! det där har nån gjort med flit hajjar väll vem som helst!!!

Asså hoppas du va onykter !!! när du skrev detta !! rollbig_smilebig_smilelol

En BMW !! krockade i rondellen med en Fiat innan idag !!!.. Nu vågar jag varken köpa BMW eller Fiat !!!! längre. Ännu mindre våga köpa !! en Amazon, den har dom ju slutat !!! tillverka neutral
Senast redigerat av Smajly (30 oktober 2008)

Sök