precis samma som på en 740.. bara att det kan vara lite trängre osv med 940. lite mer som är i vägen om man har ac etc på bilen..
precis, köp en haynes den är väldigt användbar!
Mvh R
Inge trängre alls på en 940 , Precis likadant som på 740 .. sålänge det är en 8v vi pratar om så är kamremmen väldigt enkel att byta och du behöver inga special verktyg .. Så det är bara att sätta igång
Det är nog den bilen som är svårast att misslyckas med vid ett kamremsbyte. Det gör inget om vevaxel kommer ett helt eller halvt varv fel vid första försöket det är bara att prova igen. Kolvar och ventiler möts aldrig med en smäll i dessa motorer.
hm om jag inte minns fel så ska du ha en 10, en,12 ,en 13 ,en 17 ,en 24 tror jag det va är osäker ,en liten bit av nån lite tjockare ståltråds typ eller en pop nit , en stjärn mejsel kan hända att det är en 11 nånstans åsså:P så inga speciall verktyg inte å det är simpelt att byta se till så du sätter kamremmen rätt bara rätt vanligt att man sätter den ett kugg fel
Ett tips är att ha ny spännare, då blir det busenkelt, kan du byta framlampa på bilen kan du defenitivt byta kamrem.
Ska du inte byta spännaren får du hitta på nåt kul knep att få ihop den när den är lös, för att få in en sprint av något slag.
10 nyckel till plasten, 13/14/15 till ev ac och generator (du måste inte lossa dessa men underlättar, behhöver bara lossa lite så du kan få av dem remmarna, sen lilla hjulet med 4 st 10 bultar. Se bara tilla tt nolla motorn innan.
är den där nedre bilden specifik för b230ft? eller funkar den till alla volvo b230 inkluderat b230ft??+ SNABBA SVAR HAR KUGGAT FEL OCH SKA PENDLA PÅ MÅNDAG!!!
är den där nedre bilden specifik för b230ft? eller funkar den till alla volvo b230 inkluderat b230ft??+ SNABBA SVAR HAR KUGGAT FEL OCH SKA PENDLA PÅ MÅNDAG!!!