3160
Sök

Hur kan jag förbättra ljudet?

1 722 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
I min audi a4 smile ...
Det är högtalare dock bara fram ... och nu funderar jag på att koppla högtalare  för baksätet och en Subwoofer ...

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Ljudfreak
148 Inlägg
24 oktober 2008
ja, vad mer kan jag säga =P köpa bra högtalare fram o bak o en bra subwoofer. Ska de va en aktiv woofer? asså med inbyggt slutsteg?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
24 oktober 2008
Är de bakre bortplockade eller sitter det inga där orginal?

För att montera subwoofer behöver du följande:
1st Baselement
1st Slutsteg
1st +Kabel (Ca 5m)
1st - Kabel (Ca 1m)
1st Lågnivåkabel (Ca 5m)
1st Remotekabel (Ca 5m)
1st Baslåda (Mått beroend på bas,bil,matrial och steg)

Har du tänkt installera själv eller överlåte det till en firma?

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 722 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Det sitter högtalare endast fram ! Inga högtalare i bakdörrana ... eller hatthyllan.
Tja,, om det är lätt så kan jag väl koppla in tongue "Måste" väl dra från stereon?
Senast redigerat av Kanelbullen (24 oktober 2008)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 oktober 2008
Kanelbullen skrev:
Det sitter högtalare endast fram ! Inga högtalare i bakdörrana ... eller hatthyllan.
Tja,, om det är lätt så kan jag väl koppla in tongue "Måste" väl dra från stereon?

Japp, har du original stereo finns det säkert adaptrar att köpa så du får lånivåutgångar, men har du en eftermarknads stereo, så får du kolla om du har lågnivå utgång

(Lågnivå) Mellan Stereons baksida och slutsteget.
(Ström +) Mellan Batteri och slutsteget.
(Jord-)Mellan slutsteget och chassit.
(Remote) Mellan Stereons baksida och slutsteget.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Pimpin'
77 Inlägg
25 oktober 2008
Det är lätt att koppla in, om man förstår sej på elektronik i allmänhet... + till + och - till -! var noga med att isolera eventuella skarvar elr dylikt då dom kan kortslutas i vilken metall som helst i bilen!

1 722 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
hur ska jag börjA? vad ska jag köpa... ? högatalare ,baslåda,slutsteg,kablar.... ??

21 Inlägg
29 oktober 2008
Kanelbullen skrev:
hur ska jag börjA? vad ska jag köpa... ? högatalare ,baslåda,slutsteg,kablar.... ??

Det du borde börja med är att byta upp dig på Huvudenheten och högtalarna inuti bilen och sen se var du landar, sen kan du börja titta på en baslåda.

1 722 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Högtalarna fram  och enheten  vill jag inte byta tongue För på affären satte de in radion som jag har nu i bilen...

Sök