Sen måste bilar som gå på etanol in på service lite oftare ja. Hur ofta vet jag ej men det är tätare serviceintervaller.... ta med det i beräkningen. Klarar du dig utan bil den där extra dagen bilen är inne på service?
Varje 1500 Mil, iaf på saabs bilar
Och på Volvo 1.8F är det var 1000 mil, som det redan har konstaterats..
V70n hade jag behållit då det är "en Volvo" mer än en V50 som egentligen är en belgisk/holländsk bil?
Det där stämde kanske för 10-15 år sedan. Uppdatera dig, plix
Så V50 var mindre volvo än v70 för 10-15 år sen? Vem e de som e uppdaterad..
Det hade underlättat om folk tänker lite längre än näsan räcker
Vad jag menar är att det är skillnad på tex. Volvo 440 som tillverkades utomlands och led av skamfilat rykte, och V50. Faktum är att i Motormännens senaste nybilsenkät placerade sig V50 klart bättre än V70.
Alltså kan vi skrota skrönan om att bilarna som produceras utomlands skulle ha sämre kvalitet än inhemskt producerade.
Farsan kunde köra iväg med den utan några som helst problem...1.8F alltså
Men men, fan Volvobilarna kommer ju reas ut mer o mer snart iom att de säljer sämre och sämre...första gången ever som Golf gått om o säljer mer än V70 i Sverige nu. Då fattar man kanske hur illa de e för dom.. Ska man tvunget ha en Volvo så bör man nog ha is i magen tills de verkligen reas ut...sett lite panikerbjudanden ibland...de kommer väl börja med fri service å sånt på nya bilar första åren också har ja för mig..
Precis. Man kan verkligen snacka om att grejer håller på att hända, eftersom att V70 har varit den största storsäljaren i Sverige, väääääldigt länge. Japp. Det pratas om fri service på nya XC60. Och ja. Angående XC60 så hade jag inte tvekat en sekund om jag hade haft pengarna. Grym bil. Väldigt grym till och med. Som det mesta som Volvo gör. Dock faller dom väl mest på pris och sådär...
Och på Volvo 1.8F är det var 1000 mil, som det redan har konstaterats..
Ok. Ska kolla mer ordentligt med min säljare om några veckor, när jag får leveransdatumet bekräftat. Men som sagt; med tanke på hur det ser ut med alla skatter, priser o.s.v så lider jag inte nämnvärt av det, faktiskt.
Det hade underlättat om folk tänker lite längre än näsan räcker
Vad jag menar är att det är skillnad på tex. Volvo 440 som tillverkades utomlands och led av skamfilat rykte, och V50. Faktum är att i Motormännens senaste nybilsenkät placerade sig V50 klart bättre än V70.
Alltså kan vi skrota skrönan om att bilarna som produceras utomlands skulle ha sämre kvalitet än inhemskt producerade.
Det var lite det jag menade. Jag har tagit del av listan, och både på antal fel, och antal verkstadstimmar efter inköp leds av Volvo XC90, som det verkar vara otroliga problem med. V70 ligger också väldigt långt ner i botten (och det är väl lite "stort", eftersom att V70 är en så pass populär bil... det är väl mer eller mindre den som Volvo lever på).
V50 ligger ju högre upp. Det var lite det jag ville kolla med folk. Om det stämmer. För visst; självklart förekommer det ALLTID fel på bilar. Frågan är bara vad som är vanligt, om det kommer småsaker ofta, eller så. Det går inte alltid lita på statistik, liksom.
Längst upp på minst antal fel/minst antal verkstadstimmar efter inköp låg väl nån Toyota om jag inte minns fel. Och det är lite coolt. Morsan och dom hade en Avensis förut. Dom hade den i 7 - 8 år. Dom servade den regelbundet (olja och allt det där). Men dom hade ALDRIG något fel på den. Det var ALDRIG något som gick sönder eller sådär, förutom att en ruta sprack. Det är riktigt, riktigt bra faktiskt. Nu kör dom en Nissan Qashqai. Vi får se hur länge den håller... Grymt oskön och läskig bil, hur som helst.
Kollade upp detta. Och den gäller från 1:e April 2007, till och med 31:e December 2009. Så Miljöbilspremien ska fortfarande gälla. Hur det funkar vet jag dock fortfarande inte. Enligt säljaren ska man helt enkelt bara få pengarna insatta på sitt konto, vid skatteåterbäringen. Jag trodde att man fick betala 10.000kr mindre i skatt på bilen (Trafikskatt). Men tydligen så får man dessa pengar. Fint med lite godis (eller kanske service-) pengar.